Bavos – EMK 1 – 2

Geplaatst op: zondag 8 maart 2020 om 21:00.

Dat er vanmiddag iets op het spel stond in Bakel, was duidelijk door de behoorlijke publieke belangstelling voor deze zogenaamde ‘zes-punten wedstrijd’ op deze gure zondagmiddag. Beide teams hadden over de over steun van hun achterban niet te klagen. EMK had vanaf het beginsignaal het initiatief en drong als collectief Bavos terug op haar eigen helft. Het goede spel werd na 15 minuten beloond met een goede individuele actie van Daan van de Ven, die voor de verdiende 0-1 voorsprong zorgde. Het leek erop of deze vroege voorsprong de ploeg uit Nuenen voor een dilemma stelde: doorgaan op dezelfde weg of de verkregen voorsprong verdedigen. EMK liep veelvuldig achteruit, speelde daarmee Bavos in de kaart dat de druk op het doel van EMK vergrootte. Hoewel het spelniveau van EMK zich beperkte tot uitverdedigen werd ook duidelijk dat de ploeg als collectief speelde en iedereen zijn taak uitvoerde vanuit de team gedachte. De 0-1 ruststand kwam met enig fortuin tot stand, Bavos slaagde er niet echt in om echt gevaarlijk te worden en te scoren uit de spaarzame mogelijkheden.

Na rust werd hetzelfde spelbeeld verwacht, maar EMK kende opnieuw een sterke openingsfase direct na de rust. Na een toegekende vrije trap voor EMK die in eerste instantie afgeslagen werd, maakte Hein van den Bosch in de 55e minuut uit de rebound de 0-2. Bavos kon niet echt een vuist meer maken en de wedstrijd leek gespeeld. Net toen de ploeg uit Nuenen de zeker lijkende overwinning leek te hebben veilig gesteld, was er een slippertje achterin welke door Bavos dankbaar werd omgezet in de aansluitingstreffer; 1-2. De slotfase kreeg daarmee wat het publiek ook verdiende: een zinderende- en spannende slotfase met doelkansen voor beide teams, maar ondanks diverse mogelijkheden voor beide teams werd er niet meer gescoord en gingen de belangrijke 3 punten mee naar Nuenen.

De man van de wedstrijd van vanmiddag was de 12e man van EMK: jullie steun was erg belangrijk voor onze ploeg vanmiddag.