Bergeijk – EMK 1 – 1

Geplaatst op: zondag 7 april 2019 om 20:25.

Na de thuiswedstrijd vorige week was er vandaag direct de terugwedstrijd in- en tegen Bergeijk. Vanaf het beginsignaal had EMK het initiatief en was het voetballende gedeelte verzorgd. De eerste kansen waren ook voor EMK via een schot van Rick van den Bogaard (over het doel), een inzet van Kevin Aarts (voorlangs) en een gekraakt schot van Rick Slaats. Pas na een klein half uur kon Bergeijk daar haar eerste kans tegenover zetten (afstandsschot) dat door Steven Baggermans onschadelijk kon worden gemaakt. EMK bleef voor rust kansrijk via afstandsschoten van Kevin Aarts en Rick van den Bogaard, maar ondanks het optisch overwicht van EMK werd de rust met een 0-0 stand bereikt.

Ook na rust nam EMK het initiatief en probeerde het opnieuw van afstand de keeper van Bergeijk te verrassen. De wedstrijd kwam meer in evenwicht en met nog 30 minuten te spelen leek de wedstrijd geen winnaar meer te kennen. Toch was er een overtreding van EMK binnen de 16-meter die de wedstrijd openbrak met een pingel en de 1-0 voorsprong voor de thuisploeg. Het was Christian Messerschmidt die oog-in-oog kwam met de keeper van Bergeijk, waarbij de bal in de handen van de keeper het eindstation vond. Een kwartier voor tijd leek Bergeijk de wedstrijd te beslissen, maar de één-op-één situatie verdween rakelings langs het doel van EMK. Direct erna kapte Rick van den Bogaard zich op de rand van de 16-meter vrij en schoot de bal weergaloos in de kruising van het Bergeijk doel, 1-1. Hierna waren er nog kansen voor beide teams op de overwinning, maar een fantastische redding van Steven Baggermans op een ‘zeker’ doelpunt en de laatste kans van EMK die over het doel van Bergeijk verdween, zorgde voor de terechte eindstand.

EMK: Steven Baggermans, Luke Hilt (Alex van Otterdijk), Danny Vreven, Bart Heezemans, Christaan Messerschmidt, Daan de Jong, Eric Ribot, Rick Slaats, Kevin Aarts (Ruud Boerema), Rick van den Bogaard, Bas Verberne (Sjef Sanders)

De technische staf van EMK zal (naast het terechte gelijkspel), vandaag het meest tevreden zijn over het vertoonde veldspel, de teamgeest en het spelen als één team.