BMC 3 – EMK 2 4 – 3

Geplaatst op: zondag 28 oktober 2018 om 22:15.

Vandaag speelde EMK uit bij BMC uit Berlicum haar vijfde competitiewedstrijd. Het accent was voorafgaand aan de wedstrijd op de organisatie en veldbezetting gelegd. EMK stond goed en probeerde van daaruit te voetballen. Beide ploegen waren vanaf de openingswedstrijd aan elkaar gewaagd en het spel ging op en neer. Nadat BMC na een slippertje achterin op 1-0 was gekomen waren er kansen voor Alex Otterdijk (gestopt door de keeper) en een afstandsschot van Jordy Linders dat rakelings over de kruising verdween. Terwijl BMC met een 1-0 tussenstand de rust in leek te gaan, was het na goed doorjagen Kevin Smits die de 1-1 ruststand noteerde.

Ook na rust waren beide ploegen aan elkaar gewaagd en golfde het spel heen en weer. Opnieuw was het BMC dat een voorsprong nam (2-1), maar toonde EMK veerkracht met de gelijkmaker van Luuk Baten (2-2). Het spel van EMK kostte veel kracht en de linies kwamen steeds wat verder uit elkaar te spelen, waardoor er veel gecorrigeerd moest worden. BMC nam opnieuw een voorsprong en leek direct daarna de wedstrijd met de 4-2 definitief te beslissen. Toch zette EMK nog één keer aan wat resulteerde in de 4-3. De wedstrijd was net te kort voor het eerste wedstrijdpunt, maar de ploeg speelt week over week betere wedstrijden.

Blijf erin geloven geel-zwarten !