Boxtel 2 – EMK 2 1 – 3

Geplaatst op: zondag 20 mei 2018 om 21:15.

Na de totale off-day vorige week tegen WODAN waardoor de periodetitel praktisch uit het zicht verdween, wilde EMK vandaag tegen Boxtel een goed resultaat neerzetten richting het einde van het seizoen. Zoals zo langzaam aan karakteristiek voor EMK stond de organisatie weer als een huis en was ook de wedstrijdinstelling weer meer dan prima. De spelstijlen van beide teams waren nagenoeg identiek en de omschakeling en dreiging via de vleugels zorgden voor een aantrekkelijk duel. Het was EMK dat na een mooi uitgevoerde aanval over drie schijven via Mark van Happen de score opende, 0-1. Vlak erna was er opnieuw een grote kans op de 0-2 maar deze werd van dichtbij over het doel geschoten. Boxtel stelde hier ook een goed uitgevoerde aanval tegenover waaruit de gelijkmaker werd aangetekend, 1-1. Even was EMK de organisatie kwijt en na een handsbal op de doellijn kreeg Boxtel een penalty. Het was EMK doelman Ramon Leenen die de beweging van de aanvaller van Boxtel goed las en de penalty stopte. Ramon raakte hierbij geblesseerd aan zijn schouder maar kon na korte behandeling verder.

Na rust was het spelbeeld een kopie van de eerste helft maar was het uiteindelijk EMK dat diverse doelkansen kreeg en het spel naar zich toetrok. EMK kende een erg sterke tweede helft en daar waar Willem Brouwer tot tweemaal toe de wedstrijd na een een-op-een duel met de keeper de wedstrijd had kunnen beslissen, werd de wedstrijd alsnog in slechts enkele minuten in het voordeel van EMK beslist. Op de linkervleugel werd Mark van Happen aangespeeld die de verdediger uitkapte, de bal voor zijn linker kreeg en zonder na te denken de bal in de verre hoek schoot (1-2). Na een nieuwe aanval kreeg EMK een corner die door Remon Hulsen uitstekend voor het doel werd gebracht waar Jacky van Houtert de bal ineens op zijn slof nam en de wedstrijd in het slot gooide, 1-3. Boxtel probeerde nog wel aan te zetten maar al snel werd duidelijk dat EMK niets meer weggaf en de drie punten mee ging nemen naar het Wettenseind.

Man of the Match: EMK 2 (met Mark van Happen die 2x scoorde).

verslag

PS: na de wedstrijd bleek Ramon Leenen dusdanig geblesseerd te zijn geraakt bij de gestopte penalty dat zijn seizoen helaas ten einde is.