Bruheze JO19-2 – EMK JO19-2 2 – 5

Geplaatst op: zaterdag 10 oktober 2020 om 20:00.

Vanmiddag ging de reis voor EMK voor de 2e achtereenvolgende week naar Brouwhuis (Helmond), waar vorige week Bruheze JO19-3 de tegenstander was en nu JO19-2. Het was de verwachting dat er meteen ook een stapje extra gezet moest worden na de 1-5 overwinning vorige week. Zeker in de openingsfase en grote delen van de 1e helft was dat ook zeker zo: beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en gaven elkaar niet veel toe. EMK kreeg de betere doelkansen maar slaagde er ondanks dat niet om de leiding te nemen in de wedstrijd, wat meteen (na een slippertje achterin) resulteerde in de 1-0 voorsprong voor de thuisploeg. EMK herstelde dat foutje direct na de aftrap met een mooie uitgevoerde aanval, 1-1.

Na rust ging Bruheze meer op de aanval spelen, waarmee het EMK de gelegenheid bood om hoger te gaan spelen. Binnen 10 minuten besliste de aanvallers van EMK de wedstrijd met een snelle 1-2, 1-3 en 1-4 voorsprong: de wedstrijd leek gespeeld. EMK kreeg zeker nog kansen om de score te vergroten, maar de keeper van Bruheze was vandaag ook prima in vorm en behoede zijn ploeg voor een grotere achterstand. Nog even bracht Bruheze de spanning terug in de wedstrijd toen het de 2-4 op het scorebord bracht, maar met een prachtig uitgevoerde tegenaanval ging de wedstrijd in het slot nadat EMK de score op 2-5 bracht. Ook na vorige week gingen de 3 punten mee terug naar het Wettenseind.

De trainer/coach kon vandaag dik tevreden zijn met het prima veldspel en de overtuigende overwinning van zijn ploeg.