EMK 1 – RKVV Keldonk 1 3 – 2

Geplaatst op: zondag 4 februari 2018 om 22:00.

Na een lange (misschien wel te lange) pauze kwam EMK vandaag weer in actie. Tegenstander was de nummer laatst uit de competitie: Keldonk. Wie gedacht had dat deze wedstrijd een simpele walk-over zou worden kwam bedrogen uit. EMK kwam in de 20e minuut op een 1-0 voorsprong door Rick van den Bogaard die een toegekende vrije trap onberispelijk in de linkerbovenhoek schoot. Twee minuten later gebeurde aan de andere kant hetzelfde met uitzondering van de hoek: ditmaal was het de rechterbovenhoek waarin de bal geschoten werd, 1-1. In de 31e minuut kreeg Christian Messerschmidt de bal in de zestien meter bij Johan Janssen die plots vrij voor de Keldonk doelman stond en deze kansloos liet. Met een 2-1 ruststand gingen beide teams de kleedlokalen in.

Na rust kwam Keldonk na een fout in de EMK verdediging weer op gelijke hoogte, 2-2. Het spel van EMK werd er na deze tegenvaller niet beter op. In de 87e minuut kreeg EMK een penalty na een overtreding op Johan Janssen in het strafschopgebied. Rick Slaats ging achter de bal staan  liet de Keldonk doelman kansloos, 3-2. Een niet al te beste wedstrijd van EMK zijde, maar ook die moeten worden gewonnen.

EMK speler Rick van den Bogaard werd door de supporters gekozen als Man of the Match.

Uitslagen 4G 4 februari

Stand 4G 4 februari