EMK 2 – Acht 2 0 – 2

Geplaatst op: zondag 29 april 2018 om 22:15.

In een directe confrontatie tussen titelkandidaat Acht en EMK konden beide teams een voorschot nemen op de tweede periodetitel.

Het was opnieuw puzzelen voor de technische staf in verband met het ontbreken van enkele basiskrachten. Toch stond er vanaf het eerste fluitsignaal één EMK-team op het veld dat er simpelweg voor ging. Beide teams hadden gekozen voor een soortgelijk spelconcept: inzakken en vanuit de omschakeling proberen doelkansen te creëren. Al in de allereerste minuut moest doelman Peer Beekmans redding brengen op een snel uitgevoerde aanval van Acht. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en speelden met respect voor elkaar. In de 20e minuut was er een onoplettendheid in de verdediging van EMK en kon de snelle- en bewegelijke spits van Acht alleen gestopt worden door een overtreding binnen de 16-meter: pingel! De penalty werd omgezet in een 0-1 voorsprong waardoor Acht comfortabel achterover kon leunen richting de thee.

Na de rust was het met name EMK dat veelvuldig op de helft van Acht speelde en probeerde via de vleugels doelkansen te creëren. Aan de andere kant bleef het oppassen voor de snelle omschakeling van Acht dat probeerde de beslissing te forceren. EMK was de bovenliggende partij maar kon niet echt gevaarlijk worden voor het doel van Acht, buiten enkele gevaarlijke vrije trappen van Sem van den Dungen, waar de Acht-doelman tot drie keer toe uitstekend redding bracht. Daar waar EMK mocht ruiken aan de in de lucht hangende gelijkmaker, was het Acht dat bij een snelle counter de wedstrijd definitief in het slot gooide, 0-2.

Een sportieve wedstrijd waar beide teams vol gingen voor de overwinning, waardoor toch met tevredenheid kon worden teruggekeken op een uitstekende teamprestatie.

Stand 3e klasse G 29 april