EMK 2 – Boxtel 2 3 – 3

Geplaatst op: zondag 4 november 2018 om 21:00.

Met de positieve ontwikkeling van de laatste weken op het netvlies, stond vandaag de ontmoeting met Boxtel op het programma.

Vooraf was duidelijk dat met de ambitie om vandaag de eerste punten te behalen, niet te hoog was gegrepen. EMK startte opnieuw zoals de laatste weken en met name het enthousiasme en de inzet waren bewonderenswaardig. Toch vergat EMK om zichzelf te belonen en door met name wat ongelukkige momenten achterin kwam het opnieuw op achterstand (1-2) na een oorspronkelijke voorsprong in de wedstrijd (1-0). Net voor rust keerde EMK de wedstrijd door twee prima afgemaakte aanvallen en was de 3-2 ruststand niet eens onverdiend te noemen.

In de tweede helft golfde het spel op en neer, maar was aan de kant van EMK de rek- en de scherpte uit de ploeg verdwenen. Stap-voor-stap moest EMK achteruit en toen Boxtel ook nog extra lengte in de ploeg bracht werd het laatste kwartier de druk van de kant van Boxtel steeds groter. EMK probeerde nog wel zich onder de druk uit te voetballen, maar Boxtel maakte duidelijk voor niet minder dan één punt naar het Wettenseind te zijn gekomen. In de slotfase viel de gelijkmaker dan alsnog, maar het eerste punt werd moreel gevierd als een overwinning.