EMK 2 – SBC 3 1 – 0

Geplaatst op: zondag 11 maart 2018 om 22:00.

Voorafgaand aan de wedstrijd van EMK tegen het hoog geplaatste SBC was het puzzelen voor de technische staf om genoeg spelers aan de aftrap te krijgen. In de voorbespreking werd besloten om het strijdplan aan te passen aan de voorafgaande weken en voornamelijk compact en gedoseerd te spelen. SBC had vanaf de aftrap zichtbaar moeite met het goed staande EMK. Slechts sporadisch werd SBC gevaarlijk, hoewel Mark Faassen in de 8e minuut met een fantastische redding een zeker doelpunt voor SBC voorkwam. EMK streed als één team en kon zonder al teveel moeite de 0-0 tussenstand mee naar de thee nemen.

Na rust ging het tempo aan de kant van SBC omhoog met als duidelijk doel om de 3 punten mee terug naar Son & Breugel te nemen. EMK kreeg door de aanvallende intenties van SBC ook meer ruimte en was gevaarlijk uit de counter. Uit een van de counters schoot Piet van Dorenmalen in de 60e minuut de bal snoeihard op de paal. Het werd in het laatste kwartier een wedstrijd waarin beide teams voor de winst speelden en niet bereid waren ook maar iets toe te geven. Omdat SBC nauwelijks serieuze kansen kon creëren begon EMK te geloven in een goed resultaat. In de 80e minuut werd er in de 16-meter van SBC een overtreding van achteren gemaakt op Geert Jan Kemperman en ging de bal op de stip. Willem Brouwer liet zich dit buitenkansje niet ontnemen en scoorde uit de pingel de 1-0. In de laatste minuut dwong SBC nog een corner af maar de Sonse aanvallers konden deze laatste kans niet omzetten in een maximaal geacht gelijkspel.

Een overwinning van het collectief met als Man of the Match: EMK 2 !

Uitslagen 3e klasse G 11 maart 2018Stand 3G 11 maart 2018