EMK 2 – SCG’18 3 1 – 1

Geplaatst op: zondag 25 november 2018 om 20:00.

EMK speelde vandaag op sportpark Wettenseind tegen fusieclub SCG uit Sint Michielsgestel (SCI en Sint Michielsgestel). Ondanks het grijze weer was er sprake van een heerlijke wedstrijd waarvan de neutrale toeschouwer het gezien de inzet, het enthousiasme en de teamgeest van beide zijden, met volle teugen genoten zal hebben. SCG was zeker in de eerste helft de bovenliggende partij, maar EMK speelde vanuit een goede organisatie waarin iedereen zijn taak prima uitvoerde. SCG had veel lopende mensen achter de bal waardoor de middenvelders van EMK (Simon Gurmu en Ilker Kilic), veel werk moesten verzetten om de druk op de bal te houden. De 0-0 ruststand was veelbelovend.

Na rust was het SCG dat een tandje bijschakelde en de druk op EMK nog verhoogde, maar EMK gaf geen krimp. Het spel golfde op en neer en er kwamen meer en meer kansen voor beide teams, waarvan SCG leek het meest te profiteren toen uit een corner de bal niet voldoende kon worden weggewerkt en er van dichtbij kon worden gescoord, 0-1. SCG probeerde de wedstrijd definitief in het slot te gooien maar EMK leek de schroom van zich af te gooien en zette zowel via de vleugels als door het midden meer en meer de aanval op. Juist toen de slotfase aanbrak en SCG begon te geloven in een kleine overwinning, was het Alexander Knibbeler die op het middenveld verdekt voor de keeper een bal richting het doel losliet die onhoudbaar in het doel verdween, 1-1. In de laatste minuten van de wedstrijd werd er nog veel strijd geleverd maar bleef de score onveranderd.

EMK mocht zich met het gelijke spel de morele winnaar van deze middag noemen: teamgeest, inzet en voor- en met elkaar gestreden mannen !