EMK 2 – Tivoli 2 5 – 2

Geplaatst op: zondag 1 maart 2020 om 17:15.

Voorafgaand aan de wedstrijd beloofde de stand op de ranglijst (nrs. 7 en 8) een interessante ontmoeting op sportpark Wettenseind. Vanaf het begin van de wedstrijd was het initiatief voor EMK, maar moest het opletten voor de snelle omschakeling aan de kant van Tivoli waardoor het spel op en neer ging. Na een afgekeurd openingsdoelpunt van EMK vanwege vermeend buitenspel, was kort hierna toch de voorsprong voor EMK te noteren na een goed uitgevoerde aanval over de rechterflank; 1-0. Kort hierna raakte Remy Klaus geblesseerd na een stevige- maar ongelukkige  overtreding, hij kon nog even door maar moest in de 35e minuut toch naar de kant. De noodgedwongen wissel voor Alex van Otterdijk zorgde ervoor dat EMK meer naar voren ging spelen, wat zich voor de rust nog positief vertaalde in een comfortabele 3-0 voorsprong.

Direct vanaf de aftrap voor de 2e helft werd duidelijk dat Tivoli beter uit de kleedkamer was gekomen en nog geloofde in een goed resultaat. EMK had duidelijk moeite met de organisatie- en veldbezetting na het wegvallen van Remy Klaus, het kon zich slechts beperken tot verdedigen en het blind naar voren werken van de bal. Tivoli vond het heilige vuur en kwam terug tot 3-1 en kort erna zelfs 3-2, waardoor er een boeiende slotfase aanbrak. Terwijl iedereen de in de lucht hangende gelijkmaker verwachte, was er een prima uitgevoerde counter van EMK die voor de verlossende 4-2 stand zorgde. De wedstrijd was gelopen en de uiteindelijke 5-2 was nog slechts voor de statistieken.

Een terecht resultaat, EMK maakte het zichzelf vanmiddag onnodig moeilijk tegen een sportieve tegenstander.