EMK 4 – Nuenen 9 6 – 0

Geplaatst op: zondag 17 november 2019 om 14:30.

Onder praktisch perfecte voetbalomstandigheden stond vandaag de derby EMK 4 – Nuenen 9 (de nummers twee en drie van de ranglijst) op het programma. Vanaf het eerste fluitsignaal maakte EMK duidelijk dat het vandaag de drie punten in huis wilde houden. Het team stond hoog, zette veel druk op de Nuenen-defensie en liet met snel combinatievoetbal Nuenen niet in haar spel komen. Nadat in de openingsfase nog een vroeg EMK-doelpunt werd afgekeurd vanwege het aanvallen van de keeper, was het in de 10e minuut wel raak (1-0). Geholpen door deze vroege voorsprong, probeerde EMK ook direct door te drukken. In de 20e minuut vergrootte EMK de voorsprong naar 2-0 na opnieuw een goed uitgespeelde aanval. Vlak erna viel na een mooi uitgevoerde aanval zelfs de 3-0 en leek de wedstrijd beroofd van het laatste restje spanning. Nog voor rust maakte EMK een einde aan de eventueel nog aanwezige illusies, door ook nog de 4-0 en 5-0 te noteren.

In de tweede helft paste EMK enkele wissels toe, en was duidelijk de spanning uit de wedstrijd. Ook Nuenen geloofde het wel en was al blij dat een grotere afstraffing hun vandaag werd bespaard. In de slotfase maakte EMK nog een zesde treffer (6-0) en kon Nuenen zelfs de spreekwoordelijke eer niet redden, omdat er oneindigheid ontstond over wie de vrije trap op de rand van de zestien meter mocht gaan nemen.

EMK staat nu stevig op de 2e plaats en mag zeker nog geloven in haar titelkansen.