EMK 7 – RKGSV 4 2 – 5

Geplaatst op: zaterdag 27 april 2019 om 11:30.

Met als inzet de strijd om de derde plaats in de 4e klasse én de derby EMK – RKGSV, waren alle ingrediënten aanwezig voor een heerlijke pot voetbal. Beide teams toonden vanaf het beginsignaal respect voor elkaar en gingen vol voor de overwinning. Het was Gerwen dat met name de slag op het middenveld voor zich opeiste en zeer effectief met de kansen omsprong en leek al voor rust de wedstrijd voortijdig te beslissen  met een afgetekende 0-3 ruststand.

EMK kwam getergd uit de kleedkamer, speelde met veel druk naar voren en liet de wedstrijd volledig kantelen. Met twee treffers kort na elkaar lag de wedstrijd volledig open, 2-3. Terwijl de gelijkmaker in de lucht hing en iedereen zich opmaakte voor een spannende slotfase, was het Gerwen dat met een goed uitgevoerde counter de wedstrijd in het slot gooide, 2-4. EMK besefte dat er vandaag meer in had gezeten maar dat het de opgelopen schade van de eerste helft niet meer kon repareren. Met de uiteindelijke 2-5 eindstand kwam er een einde aan een mooie voetbalavond.