EMK – Acht 3 – 6

Geplaatst op: zondag 20 september 2020 om 21:00.

Voorafgaand aan de wedstrijd was het voor de technische staf al een opgave om de juiste balans te vinden in de wedstrijd elf, gezien het groot aantal blessures voorafgaand aan de wedstrijd. Tel daar nog bij op het uitvallen van Hein van den Bosch tijdens de warming-up en de opgelopen blessure (hamstring) van Luke Hilt, kort na aanvang van de wedstrijd en het werd al snel duidelijk dat EMK veel aan organisatie- en kwaliteit had ingeleverd. Tot overmaat van ramp viel ook Sem van den Dungen al vroeg in de wedstrijd uit (met een naar aanzien ernstige knieblessure, waarvan hij naar 1,5 jaar revalidatie net hersteld was van een kruisbandblessure), waarmee EMK opnieuw veel concessies moest doen aan het strijdplan vooraf. Het resultaat hiervan was al snel terug te zien in de wedstrijd waar Acht (gegeven de omstandigheden), de bovenliggende partij was, resulterende in een vroege voorsprong (0-1). EMK richtte zich op en kwam terug in de wedstrijd, maar kort voor rust was er al snel de hernieuwde 2-3 voorsprong waarmee de teams gingen rusten.

Na rust werd de wedstrijd al snel beroofd van het laatste stukje spanning, toen Acht uit de eerste beste aanval de 2-4 liet aantekenen en in het vervolg relatief eenvoudig uitliep naar een 2-6 voorsprong. De wedstrijd was gespeeld maar EMK probeerde nog (tegen beter weten in), het geloof te laten terugkeren toen uit een strafschop de 3-6 werd genoteerd. De verder sportieve wedstrijd liep zonder noemenswaardige bijzonderheden naar het einde, waar EMK de komende week voldoende huiswerk heeft om een wedstrijdwaardige selectie op de been te brengen richting volgende week. Het zou afbreuk doen aan de kwaliteiten van Acht om alleen maar te wijzen naar de blessureperikelen aan EMK zijde, Acht heeft wel degelijk de juiste mix om het de nodige teams lastig te maken in deze klasse.

De krachtsverhoudingen in deze klasse zijn na vandaag nog lastig te voorspellen.