EMK – Bavos 2 – 1

Geplaatst op: zondag 6 oktober 2019 om 21:30.

Er stond vandaag zichtbaar een ander EMK op het veld dan de afgelopen twee weken.

Er was teamgeest, inzet en vastbeslotenheid, juist die elementen welke de afgelopen weken zo werden gemist. Vanaf het begin van de wedstrijd was EMK de bovenliggende partij en waren er in de openingsfase al de eerste doelkansen voor EMK. Als een logisch gevolg was er na een assist van Christian Messerschmidt in de 11e minuut de openingsgoal van Daan van de Ven; 1-0. EMK bleef het initiatief houden resulterend in nog enkele kleinere kansen. Het was Bavos dat stap-voor-stap terug kwam in de wedstrijd. In de 38e minuut miste Bavos een ‘zeker’ doelpunt en zoals een voetbalwet omschrijft was het aan de andere kant direct raak: een uitbraak over rechts werd door Sjef Sanders direct voorgegeven en Christian Messerschmidt ronde prima in één keer af, 2-0.

Wellicht gedreven door de omstandigheden (die gedurende de 2e helft er bepaald niet beter op werden), was er in de 2e helft sprake van een wedstrijd waarin het resultaat belangrijker werd dan de manier waarop. Beide teams leverden veel strijd en nadat Bavos in de 50e minuut op 2-1 was gekomen door een foutje achterin bij EMK, nam het geloof in een resultaat toe bij Bavos. EMK moest achteruit maar met name de overtuiging nam per minuut toe en er werd serieus geknokt voor het over de streep trekken van de voorsprong. In de slotfase speelde Bavos ‘alles of niets’, leefde de aanhang van beide teams onder het afdak hartstochtelijk mee, maar was het EMK dat met de eerste seizoensoverwinning zichzelf beloonde voor een prima eerste helft.

Man of the Match: het publiek van Bavos en EMK dat de omstandigheden trotseerden en genoten van een heerlijke pot voetbal.

EMK: Robin Verhoeven, Pim Regli, Bart Heezemans, Dillon van de Poel, Yordy Linders (46′ Daan de Jong), Robert van de Ven, Ilker Kiliç (90′ Luke Hilt), Daan van de Ven (86′ Alex van Otterdijk), Sjef Sanders, Christian Messerschmidt, Kevin Aarts

Uitslagen 4e klasse F:

Stand 4e klasse F: