EMK – BES 4 – 0

Geplaatst op: maandag 4 september 2017 om 12:15.

Het recent naar de derde klasse gepromoveerde eerste team van Borkel en Schaft (BES) maakte het EMK knap lastig in het begin van de wedstrijd. Na een doelkans voor BES, nam EMK het initiatief en kwam in de 20e minuut op voorsprong door de centraal opkomende Tom Diender die de hele verdediging van BES verraste (1-0). EMK bleef het initiatief houden en Rick van den Bogaard had nadien de mogelijkheid om van dichtbij te scoren, maar de inspanning leverde geen doelpunt op. In de 44e minuut omspeelde Rick van den Bogaard de uitgekomen keeper om een niet te missen kans te bieden aan Johan Janssen, die de bal in het lege doel werkte (2-0).

Na de rustpauze was het duidelijk dat de conditie van de spelers van BES nog niet top is. EMK bleef komen en creëerde meerdere doelkansen. Maar gehaastheid  en knap weerwerk van keeper en verdedigers van BES, maakte dat EMK in de 88e minuut pas opnieuw scoorde door Johan Janssen (3-0). In blessuretijd werd de eindscore bereikt door de jeugdige invaller Sem van den Dungen (4-0). Voor hoofdtrainer Tom Vroomen was dit een interessante wedstrijd om meerdere spelers in actie te zien, omdat EMK in potentie veel spelers heeft die in het eerste elftal kunnen spelen. Er was een uitstekend leidende jonge scheidsrechter Mitchel Schellekens bij een sportieve wedstrijd.

Uitslagen KNVB Beker groep 2 14

Stand KNVB Beker groep 2 14