EMK – Bladella 1 – 2

Geplaatst op: zondag 16 oktober 2016 om 20:30.

Al direct aan het begin van de wedstrijd was te zien dat EMK punten wilde behalen in deze wedstrijd. Vanaf het begin werd er druk gezet op de tegenstander. Na een diepe bal op gelegenheidsspits Giel van Korven rondde deze bekwaam af en bracht EMK op een 1-0 voorsprong. Helaas blesseerde hij zich bij deze actie en moest gewisseld worden. In de 10e minuut kreeg Rick Slaats na een mooie voorzet van Ruud Boerema de kans om EMK op een 2-0 voorsprong te brengen, maar al inglijdend kwam hij net iets te kort. In de 24e minuut belandde de bal na een Bladella voorzet op de lat en appelleerde Bladella daarna om een penalty wegens hands na de ingeschoten bal bij de 2e paal. Dit werd echter door de scheidsrechter weggewuifd. Vlak voor rust werd een voorzet van Sjef Sanders vanaf rechts bij de 2e paal naast geschoten.

Na rust kwam Bladella op gelijke hoogte (1-1) nadat een bal die via de lat terugkwam in het veld, binnen werd geschoten. In de 86e minuut zag Ruud van Helvert zijn schot door de Bladella doelman tot corner verwerkt. Kort daarna speelde Rick Slaats de bal breed in scoringspositie, waar hij beter zelf een doelpoging had gedaan. In de 92e minuut kwam Bladella toch wel tegen de verhouding in op een 2-1 voorsprong via een gelukkig doelpunt. en onterechte nederlaag voor EMK dat a.s. zondag voor de beker tegen dorpsgenoot Nuenen moet spelen.

Man of the Match aan EMK zijde was deze wedstrijd David Adriaans.

Uitslagen 3e klasse D:

uitslagen-3e-klasse-d-16-oktober