EMK – Boxtel 3 – 2 (EMK verovert 1e periodetitel)

Geplaatst op: zondag 5 november 2017 om 20:30.

Bij winst vandaag en puntverlies van concurrent Stiphout Vooruit kon EMK de eerste periode winnen. Na kansjes voor van den Bogaard en Messerschmidt kwam EMK in de 12e minuut op een 1-0 voorsprong. Een strakke voorzet van Rob Verbruggen werd bij de 2e paal door Johan Janssen binnengekopt. Twee minuten later scoorde Rick van den Bogaard met een fabelachtig schot vanaf ruim 20 meter de 2-0. Na deze voorsprong nam EMK een tandje terug. Er waren nog kansjes voor Rick Slaats maar EMK verzuimde de wedstrijd al in de eerste helft te beslissen.

Na rust was de eerste kans voor EMK voor van den Bogaard. In de 54e minuut toen de EMK spelers met man en macht in de aanval gingen kreeg men het deksel op de neus. Uit een snelle counter bracht Boxtel de achterstand terug tot 2-1. Nog geen minuut later soleerde Rick van den Bogaard door de Boxtel verdediging en stelde Johan Janssen in staat de 3-1 binnen te schieten. Met een schot van net over de middenlijn kwam Boxtel nog verrassend terug in de wedstrijd (3-2). EMK kwam nog flink onder druk te staan en men verzuimde counterend de wedstrijd in het slot te gooien, maar men behield de voorsprong en door het verlies van Stiphout Vooruit behaalde EMK de 1e periodetitel.

EMK speler Rick van den Bogaard werd door de supporters gekozen als Man of the Match.

Uitslagen 4G 5 november

Stand 4G 5 november