EMK – ELI 2 – 1

Geplaatst op: zondag 16 februari 2020 om 20:25.

Onder zware- en soms onvoorspelbare omstandigheden waren het zowel de harde wind die dwars over het veld stond, alsmede een zwaar veld vanmiddag dat voor beide teams een lastige middag opleverde. De belangen waren vooraf voor beide teams duidelijk, winst was het enige resultaat wat telde. EMK kon in de openingsfase het beste omgaan met de omstandigheden en had ook het initiatief in de wedstrijd. Dit resulteerde in de 12e minuut in een voorsprong, toen een corner van Ilker Kiliç uitstekend werd ingekopt door Bart Dankelman; 1-0. EMK kon slechts kort genieten van de voorsprong, al in de 18e minuut werd uit een tegenaanval de gelijkmaker aangetekend uit een van richting veranderd schot; 1-1. Toch was het opnieuw EMK dat opnieuw op voorsprong kwam door een snel doelpunt van Christian Messerschmidt; 2-1. Net voor rust was er een vermeende overtreding op Bart Dankelman binnen de 16-meter van ELI, maar de scheidsrechter zag er geen overtreding in. Bart Dankelman moest geblesseerd het veld verlaten en werd vanwege aanmerkingen op de leiding uit het veld gestuurd.

In de tweede helft kreeg het belang van de wedstrijd steeds meer grip op beide teams en moest er volop strijd worden geleverd. ELI nam het initiatief, EMK speelde op de counter en had kansen om de wedstrijd te beslissen maar gaandeweg de wedstrijd leek een gelijkmaker meer en meer in de lucht te hangen. Het niveau van de wedstrijd daalde, maar juist door de spanning nam de amusementswaarde enorm toe. Een slotfase waarin het alle kanten op kon, een bal die nog door EMK van de lijn werd gehaald en kansen aan beide zijden. Uiteindelijk werd er niet meer gescoord en bleven de zwaarbevochten punten op het Wettenseind.

Een zwaarbevochten-, maar uiteindelijk verdiend resultaat.

EMK: Robin Verhoeven, Luke Hilt, Bart Heezemans (76′ Alex van Otterdijk), Hein van den Bosch (59′ Yannick Leenen), Daan de Jong, Sjef Sanders, Robert van de Ven, Bart Dankelman, Ilker Kiliç (69′ Kevin Aarts), Christan Messerschmidt, Daan van de Ven.