EMK – Essche Boys 7 – 0

Geplaatst op: zondag 15 oktober 2017 om 20:45.

EMK speelde zondag tegen laagvlieger Essche Boys. Al direct was te zien dat EMK vandaag kon gaan werken aan het doelsaldo.

In de 5e minuut schoot Rick van den Bogaard op de paal. De druk van EMK op het doel van Essche Boys werd daarna alleen maar groter en een mooie pass van Johan Jansen werd door Rick van den Bogaard binnengeschoten, 1-0. Rob Verbruggen zag in de 18e minuut de uitstekende doelman van Essche Boys zijn schot keren. Uit een corner in de 25e minuut was het Rick Slaats die als laatste met zijn schouder de bal raakte na een kopbal van Christian Messerschmidt, 2-0. In de 44e minuut schoot Rick Frederiks EMK op een verdiende 3-0 voorsprong uit een vrije trap die in de linkerbenedenhoek de Essche Boys doelman kansloos liet.

Na rust begon EMK slap aan de 2e helft. Niet iedereen hield zich meer aan de opdracht in het veld, wat ten koste ging van het spel. Essche Boys kreeg zelfs hun eerste kans die echter via de lat over het doel van MK doelman Cuppen verdween. In de 60e minuut kreeg Johan Jansen nog een open kans maar via de doelman ging zijn inzet over. In de 65e minuut werd een bal diep op Rick Slaats gestuurd en Slaats bediende daarna Rik van den Bogaard de bal op een presenteerblaadje, 4-0 en EMK was weer bij de les. Van den Bogaard scoorde in de 75e minuut uit een voorzet van Slaats ook de 5-0. In de 80e minuut speelde Slaats zich vrij in de 16-meter en schoot de 6-0 binnen. Het slotakkoord was voor Rick van den Bogaard die na een solo door de Essche Boys verdediging de 7-0 einduitslag op het scorebord bracht.

Rick van den Bogaard werd door de EMK supporters gekozen als Man of the Match.

Uitsslagen 4G 15 oktoberStand 4e klasse G 15 oktober