EMK – HMVV 5 – 0

Geplaatst op: zondag 7 oktober 2018 om 21:45.

Zowel EMK als Hooge Mierde begonnen aarzelend aan de wedstrijd. In de 6e minuut knalde Ruud Boerema de bal tegen de paal, maar dat was nog niet het signaal voor EMK om door te pakken. In de 10e minuut had HMVV de pech dat de centrumspits geblesseerd uitviel. Toch bleven de bezoekers jagen op de bal met druk naar voren. Zo moest Mark Faassen een goede redding doen op een schot gericht naar de hoek van het EMK-doel. Na een half uur verminderde de druk op EMK en Rick van den Bogaard kon nu gemakkelijker langs zijn tegenstanders komen. Op zijn voorzet in de 31e minuut, kon Bas Verberne de bal met een volley langs de keeper plaatsen (1-0). HMVV was nog niet bekomen van de achterstand of Ruud Boerema probeerde twee minuten later opnieuw een afstandsschot en had nu wel succes (2-0).

Na de rust, bleek dat HMVV toch veel pijlen had verschoten en was het team niet meer in staat om druk uit te oefenen op EMK. De 3-0 kwam er door een hard schot van Rick van den Bogaard wat de doelman niet onder controle kon krijgen, waardoor de goed gevolgde Bas Verberne de bal simpel kon binnenlopen. EMK ging nu door. In de 63e minuut was er een vrije trap die verzilverd werd met een kanonskogel van Ruud Boerema lang een opgestelde muur van spelers (4-0). Drie minuten later hinderden de bezoekers elkaar in de verdediging op een voorzet van Rick van den Bogaard en de net ingevallen Kevin Aart liet de doelkans niet liggen (5-0). Het spelpeil zakte hierna aan beide kanten. HMVV was niet meer in staat om doelkansen af te dwingen.

“Man of the Match” bij EMK: Rick Slaats.