EMK JO17-2 – UNA JO17-4 1 – 3

Geplaatst op: zondag 4 november 2018 om 10:15.

EMK speelde vanmiddag tegen het hoog genoteerde UNA en wilde zelf ook graag aanhaken bij de bovenste ploegen op de ranglijst. Alle ingrediënten waren dus aanwezig voor een mooie topper op Sportpark Wettenseind. EMK kwam uitstekend uit de startblokken en was sterk combinerend en met de punt naar voren vooral in de openingsfase de bovenliggende partij. Als logisch gevolg was het EMK dat het openingsdoelpunt noteerde uit een goed uitgevoerde aanval, 1-0. Na deze voorsprong probeerde EMK door te drukken, maar stap-voor-stap kwam UNA beter in de wedstrijd en kwamen er ook de eerste doelkansen. Nog voor de thee kwam UNA op een gelijke stand na een enigszins gelukkig doelpunt, 1-1.

UNA kwam beter uit de kleedkamer dan EMK, het oogde feller en nam ook direct het initiatief op zoek naar de voorsprong. EMK kon voornamelijk tegenhouden en probeerde wel te counteren maar de voorwaartsen kwamen er niet of nauwelijks meer aan te pas. Nadat UNA halverwege de tweede helft op een 1-2 voorsprong was gekomen, kwam de wedstrijd in de beslissende fase waarin UNA de wedstrijd wilde beslissen en EMK minimaal één punt wilde overhouden aan deze topper. Toch was het UNA dat in de slotfase de wedstrijd besliste na een prima individuele actie, 1-3.

De toeschouwers van beide clubs hadden genoten van een sportieve- en spannende topper.