EMK JO19-1 – UNA JO19-3 4 – 3

Geplaatst op: zondag 1 oktober 2017 om 22:55.

Op deze regenachtige zaterdag moest EMK het opnemen tegen UNA. De mannen van EMK wisten traditiegetrouw dat UNA een lastige tegenstander zou worden en waren er daarom op gebrand vandaag de positie van gedeeld koploper te behouden.

EMK begon ijzersterk en zette goed druk. De bal ging lekker rond in de ploeg en de taken werden goed uitgevoerd. Dit wierp ongeveer tien minuten na de aftrap zijn vruchten af. Een goede aanval via de zijkant kwam bij Mike terecht die Alex kon bedienen voor de 1-0. EMK denderde door en dit leidde tot kansen voor Alex maar hij verzuimde te scoren. Niet veel later kwam een goede bal van Ruben via de rechterkant bij Alex terecht die zijn man omspeelde  de bal op Jordy gaf, die de 2-0 kon binnenschieten. Even later kwam een ongelukkige uittrap van Ramón bij een speler van UNA terecht die de 2-1 maakte. Gelukkig stormde tank Tim, ook wel TT genoemd, op zijn gebruikelijke wijze door de verdediging van UNA heen en kon de marge weer naar twee brengen, 3-1. Aan het einde van de eerste helft begon EMK zichzelf uit de wedstrijd te praten en negatief commentaar  leveren op alles en iedereen. Ondanks het negatieve einde naar elkaar toe kon EMK zonder kleerscheuren de kleedkamer aan opzoeken.

Volgens betrouwbare bron, speechte trainer Frank er in de rust goed op los, want in het tweede bedrijf hielden de mannen goed de mond dicht tegen elkaar. Er werd weer goed gecoacht en goed gevoetbald. Toch kan een ongeluk in een klein hoekje zitten. Door slordig balverlies op het middenveld veroorzaakte de verdediging van EMK een penalty. Deze werd goed tegengehouden door Ramón die als een kat naar de hoek vloog. Even later kreeg EMK dan toch een tegentreffer om de oren na klungelig verdedigen in de zestien. Nog wat later was daar EMK weer. Alex die diep werd gestuurd kon de bal nog net voor de keeper van UNA wegplukken en met wat acrobatisch geluk  bal over de keeper heenwippen, en zo de bal weer bij Tim bezorgen die wederom het verschil op twee zette, 4-2. Hierna golfde het spel op en neer. Kansen voor Tim en Ruben bleven onbenut en in de slotfase kreeg EMK prompt de 4-3 om de oren. Hierna was het voornaamste doel tegenstreffers voorkomen en dat lukte.

Met een 4-3 overwinning blijft EMK gedeeld koploper.

Nieuw in de verslagen: Franks wijsheid: de wijsheid voor deze wedstrijd luidt:

‘Speel als één team, coach positief maar vooral niet negatief.’

Uitslagen JO19-1 1 oktoberStand Jo19-1 1 oktober