EMK – Mariahout 1 – 2

Geplaatst op: zondag 8 december 2019 om 21:00.

EMK speelde vanmiddag niet één van haar beste- en meest gelukkige wedstrijden tegen de gasten uit Mariahout.

Openingsfase

In de openingsfase was Mariahout feller en gevaarlijker en was het de bovenliggende partij die met een beetje meer fortuin al vroeg in de wedstrijd ruim op voorsprong had kunnen komen. Al vroeg in de wedstrijd waren er vrije doelkansen voor Mariahout die door Mariahout niet benut konden worden. Halverwege de eerste helft kwam de wedstrijd wat meer in evenwicht, al slaagde EMK er niet in echt iets te creëren en enig gevaar te stichten voor het doel van Mariahout. De 0-0 ruststand werd door EMK gekoesterd, terwijl Mariahout wellicht meer mee had kunnen nemen richting de rust.

2e helft

Direct na de thee was er opnieuw een enorme kans voor Mariahout, tot ongeloof van velen werd een vrije schietkans voor het doel van EMK door een aanvaller van Mariahout over het doel gewerkt. Toch kwam Mariahout vroeg in de 2e helft op voorsprong toen een bal achterin niet goed kon worden weggewerkt en uiteindelijk in het doel van EMK verdween; 0-1. Het doelpunt van Mariahout zorgde niet echt voor een ommekeer aan de kant van EMK dat duidelijk haar dag niet had. Ondanks verwoede pogingen strandde veel aanvallende intenties in de drukte op het middenveld en was de echte scherpte er vanmiddag niet. Tekenend voor de wedstrijd was een volgende aanval van Mariahout die opnieuw via de verdediging in het doel van EMK verdween; 0-2.

Slotfase

Ondanks dat de wedstrijd beslist leek, keerde de hoop terug bij de harde kern van EMK toen Rick van den Bogaard na een assist van Luke Hilt op de voor hem zo karakteristieke wijze voor de aansluitingstreffer zorgde, 1-2.  In de slotminuten kreeg EMK nog een strafschop tegen na een verdedigende actie op de bal, maar de scheidsrechter besliste anders. Robin Verhoeven keerde de pingel, maar het was een redding die niet tot tevredenheid kon leiden omdat de nederlaag vanmiddag onafwendbaar was.

Geen middag voor EMK om te onthouden na een goede reeks de afgelopen twee wedstrijden.

EMK: Robin Verhoeven, Pim Regli, Bart Heezemans, Yannick Leenen (54′ Rick van den Bogaard), Daan de Jong (80′ Jordy Linders), Dillon van de Poel, Christian Messerschmidt, Kevin Aarts (65′ Luke Hilt), Sjef Sanders, Robert van de Ven, Daan van de Ven