EMK – Woenselse Boys 2 – 0

Geplaatst op: zondag 17 februari 2019 om 18:30.

De openingsfase van de wedstrijd verliep grotendeels in evenwicht, met kansen voor zowel Woenselse Boys (buitenspel) als een kans van EMK voorlangs het doel. De eerste serieuze kans van EMK werd door de keeper van Woensel Boys tot corner verwerkt, terwijl een overtreding vanwege een doorgebroken speler van EMK (Tom van Elst) slechts met een gele kaart werd bestraft. De vrije trap leverde vervolgens niets op. Toch werd de wedstrijd kort voor rust beslist door een individuele actie van Rick van den Bogaard die in de 40e minuut door de verdediging soleerde en prima afrondde, 1-0. Woenselse Boys had zich nauwelijks hersteld van deze tegenvaller toen Rick van den Bogaard met een assist Robbie van de Ven in scoringspositie bracht, die de 2-0 ruststand liet noteren.

Na rust werd al snel duidelijk dat EMK niet meer hoefde en Woenselse Boys niet meer kon: de wedstrijd zat volledig op slot en de supporters van beide partijen hoopten op meer maar genoten voornamelijk van het vroege lenteweer. Het was Woenselse Boys dat probeerde de aansluitingstreffer te vinden, terwijl EMK de wedstrijd definitief in het slot wilde gooien maar het was duidelijk dat de ‘burenruzie’ feitelijk al in de eerste helft beslist was.

EMK houdt de aansluiting met de bovenste teams in de 4e klasse F.