EMK – Woenselse Boys 2 – 3

Geplaatst op: zondag 10 oktober 2021 om 20:30.

In een wedstrijd die al vroeg in de competitie als ‘belangrijk’ was aangeduid, was Woenselse Boys in de openingsfase de bovenliggende partij. Het veldspel, de -bezetting en teamgeest was beter aan de kant van Woenselse Boys en EMK kreeg maar moeilijk vat op de beweeglijke spitsen van Woenselse Boys die voor handenvol werk achterin zorgde. EMK kon daar maar moeilijk iets tegenover stellen en na een kwartier spelen viel als een logisch gevolg de 0-1 voorsprong voor Woenselse Boys te noteren. In de fase hierna was het overwicht voor Woenselse Boys, terwijl er aan beide zijden kansen te noteren vielen. Toch was de 0-1 ruststand een terechte afspiegeling van de verhoudingen op het veld.

Na rust was het spelbeeld in de beginfase hetzelfde als de eerste helft, hoewel EMK wat meer vanuit de omschakeling aandrong maar niet echt gevaarlijk werd. Woenselse Boys daarentegen zorgde continue voor gevaar en dreiging en een voortijdige beslissing hing in de lucht. Toen de vroege voorsprong werd omgezet naar een 0-2 stand leek de wedstrijd van alle spanning beroofd. Een kwartier voor het einde van de wedstrijd ging de wedstrijd definitief in het slot na een 0-3 voorsprong voor Woenselse Boys. De wedstrijd leek pas echt te ontbranden toen EMK  een kwartier voor tijd de 1-3 aantekende (doelpunt Rick van den Bogaard) en het geloof in de ploeg terugkeerde. In de slotfase leek een verrassing nog in de lucht te hangen na de 2 – 3 aansluitingstreffer van EMK (opnieuw een doelpunt van Rick van den Bogaard), maar uiteindelijk was de winst van Woenselse Boys terecht te noemen.