Geldrop JO19-3 – EMK JO19-1 1 – 2

Geplaatst op: maandag 11 september 2017 om 19:45.

Vandaag speelde EMK de tweede bekerwedstrijd van het nieuwe seizoen. Na de winst van vorige week op Braakhuizen kreeg het team vandaag de taak Geldrop te verslaan.

Vanwege de gemiste trainingen begon het elftal van trainer Frank in een iets andere opstelling dan verwacht zou worden, maar desondanks speelde EMK niet verkeerd. Vooral de eerste twintig minuten waren ijzersterk en Geldrop kreeg geen grip op het spel van EMK. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg EMK meer en meer kansen, helaas werden die niet benut. Geldrop kreeg één enkele kans maar Ramón stond goed opgesteld en kon het schot pareren. Tegen het einde van de eerste helft werd het spel van EMK slordiger en werd veel onnodig balverlies geleden. Na nog een paar kansen voor EMK die wederom niet benut werden, was het na de eerste 45 minuten met een 0-0 stand tijd voor de rust.

De tweede helft moest EMK improviseren wat betreft de opstelling. Dit had te maken met het vroegtijdig uitvallen van Mitch én Luuk. Desondanks begon EMK de tweede helft goed en hield het de bal langer in de ploeg dan de eerste helft. Na ongeveer 10 minuten in de tweede helft kwam een goede uittrap van keeper Ramón op het hoofd van Tim terecht die met goed doorkopwerk Alex de diepte instuurde die zo de 0-1 kon maken. Na deze openingstreffer ging EMK iets losser voetballen en hield het de bal weer langer in de ploeg. Goede passes vanuit het middenveld leidde tot goede kansen voor Tim en Rancel maar helaas werden die niet benut.  Halverwege de tweede helft werd Jordy in de 16-meter naar de grond gewerkt en verdiende daarmee een strafschop. Deze werd rustig binnengeschoten door Alex en daarmee verdubbelde hij de voorsprong, 0-2. Na deze goal dacht EMK het als zo vaak wel goed te vinden en verslapte het duidelijk. De rust werd niet meer bewaard en ook werd vaak onnodig balverlies geleden. Dit leidde tot paniekerige situaties en zowaar ook mogelijkheden voor Geldrop. Na slordig balverlies op het middenveld van EMK kon een speler van Geldrop uithalen, Ramón kon de inzet nog keren maar bij de rebound was hij kansloos, 1-2. Na deze goal werd EMK onrustig en ging het in de laatste tien munten op zoek naar de 1-3. Die kwam er na grote kansen voor de aanval van EMK helaas niet. Het verlossende eindsignaal kwam gelukkig op tijd.

Volgende week de kraker tegen Nuenen. Met een gelijk aantal punten en een minder doelsaldo is winnen de enige optie om verder te gaan naar de volgende ronde.

Tot volgende week!

Stand KNVB Beker groep 6 30