HVV Helmond – EMK 5 – 2

Geplaatst op: zondag 2 februari 2020 om 21:35.

Diegene die de wedstrijd niet gezien heeft, leest dat EMK kansloos heeft verloren van de koploper.

Toch was het met name EMK dat vanaf de openingsfase, compact speelde, organisatorisch goed stond en ook de bovenliggende partij was. Ondanks dat de eerste kansen voor HVV Helmond waren, nam EMK het initiatief over en kreeg ook serieuze kansen op de openingstreffer. Het was juist tegen de veldverhouding in dat HVV Helmond in de 25e minuut op een 1-0 voorsprong kwam, maar het was tekenend voor EMK dat de ploeg voor elkaar bleef werken en ook na een half uur spelen na een assist van Christian Messerschmidt, via Daan van de Ven, op een 1-1 stand kwam. Deze ruststand bood vertrouwen voor de gehanteerde speelwijze en de tweede helft.

HVV Helmond kwam getergd uit de kleedkamer en herstelde direct na de aftrap de hiërarchie, door een foutje achterin direct af te straffen; 2-1. Direct hierna leek de wedstrijd beslist toen een toegekende directe vrije trap (terwijl EMK nog zoekende was naar de organisatie), snel genomen door HVV Helmond, de achterhoede en doelman van EMK verraste; 3-1. HVV leunde op de verkregen voorsprong, maar EMK toonde veerkracht en bracht de spanning na een kleine 70 minuten terug in de wedstrijd door opnieuw een doelpunt van Daan van de Ven; 3-2. Terwijl iedereen zich opmaakte voor een spannende slotfase, viel direct de beslissing in de wedstrijd toen HVV de 4-2 noteerde. De wedstrijd was gespeeld en de 5-2 tegentreffer in de slotfase was met name voor de statistieken.

EMK kan met name de organisatie en speelwijze van de eerste helft meenemen naar de belangrijke weken voor de carnaval.

EMK: Robin Verhoeven, Pim Regli, Hein van den Bosch, Luke Hilt, Daan de Jong, Robert van de Ven, Bart Dankelman (65′ Alex van Otterdijk), Ilker Kiliç, Christian Messchmidt, Daan van de Ven (80′ Jordy Linders), Kevin Aarts.