Mariahout – EMK 1 – 2

Geplaatst op: zondag 3 december 2017 om 20:30.

Vanaf de aftrap waren de bedoelingen van Mariahout duidelijk. Vanuit een gesloten verdediging wilden zij proberen het EMK moeilijk te maken. Dat was op zich niet eens een slechte tactiek en de EMK spelers hadden het er moeilijk mee. Continue een speler in je nek is niet bepaald iets waar je op aan het wachten bent. De komende wedstrijden zal EMK nog wel eens meer met dat feit worden geconfronteerd. Na 5 minuten was er een kansje voor EMK, maar het schot van Johan Janssen ging naast. Doelman Cuppen moest hierna nog en keer ingrijpen om een Mariahout doelpunt te voorkomen. Hierna volgde een periode waarin EMK veel te weinig liet zien, en pas in de 43e minuut testte Rick van den Bogaard de Mariahout doelman uit een vrije trap: de doelman was de winnaar.

Na rust ontspon zich in ieder geval een wedstrijd waarin de toeschouwers het gelukkig iets warmer kregen. Maar de eerste kansen waren niet voor EMK, maar voor de tegenstander. In de 58e minuut kopte Johan Janssen de bal in de handen van de doelman. Na een snel uitgevoerde counter kwam Mariahout op een 1-0 voorsprong. Trainer Tom Vroomen voerde hierna wat omzettingen en wissels uit. Deze pakten goed uit. Tom Diender, opgeschoven naar het middenveld, krulde de bal in de 75e minuut de bal in het Mariahout doel, 1-1. Enkele minuten later schampte Diender de bal voor het doel na een voorzet van Messerschmidt. EMK doelman Cuppen moest na een aanval over links van Mariahout zijn team voor een nieuwe achterstand behoeden. In de 82e minuut werd een inzet van Johan Janssen door een verdediger van de lijn gehaald. Enkele minuten later werd een corner door Christian Messerschmidt voor het doel gekopt en door Johan Janssen binnengeschoten, 1-2. In de 85e minuut had EMK speler Dennis Degens pech dat zijn schot door de doelman werd gestopt en in 2e instantie door een verdediger van de lijn werd gehaald. Een moeizame overwinning voor EMK en hopelijk volgende week tegen een meer voetballende tegenstander een betere wedstrijd.

EMK doelman Edwin Cuppen werd door de supporters kozen als Man of the Match.

Uitslagen 4G 3 december

Stand 4G 3 december