Nederwetten 1 – EMK 2 2-2

Geplaatst op: zondag 28 januari 2018 om 21:30.

Vanmiddag was er de vriendschappelijke ontmoeting tussen Nederwetten 1 en EMK 2.

Na de vriendelijke begroeting tussen de vele bekenden startte de wedstrijd om 12:00 op het hoofdveld van Nederwetten. Nederwetten nam direct het initiatief en al snel werd duidelijk dat er vandaag prestige op het spel stond. EMK stond goed en kon via beide vleugels goed partij bieden aan Nederwetten. Nadat Nederwetten in de 18′ een 1-0 voorsprong nam na een prima vrije trap van Giel van Korven, was het direct uit een mooi uitgevoerde aanval EMK dat voor de gelijkmaker zorgde via Sjef Sanders (1-1). Het was EMK dat stap voor stap het initiatief naar zich toe trok en vooral op het middenveld (via de van een blessure teruggekeerde Eric Ribot en Sem van den Dungen) het spel van Nederwetten vroeg ontregelde en ook prima uit de omschakeling de aanval kon opzetten. Uit opnieuw een prima uitgevoerde aanval over meerdere schijven was het Daan de Jong die EMK met een 1-2 voorsprong de kleedkamers liet opzoeken.

In de rust waren er enkele (noodgedwongen) omzettingen bij EMK, waardoor het zoeken was naar de organisatie en de rust in het spel. Nederwetten speelde met veel druk naar voren en was duidelijk de bovenliggende partij. Aan de kant van EMK werden de jeugdspelers Yannick Leenen en Alex van Otterdijk nog ingebracht en beiden speelden een verdienstelijke tweede helft. Het was aan gelegenheidsdoelman Mark van Happen te danken dat EMK overeind bleef en met nog een kwartier te spelen kreeg Sem van den Dungen de kans om de wedstrijd te beslissen maar zijn prima kopbal ging rakelings over het doel. Het zware veld eiste langzaam haar tol en Nederwetten sprak haar laatste reserves aan om minimaal met een gelijkspel te eindigen. Terwijl EMK haar muur nog aan het organiseren was, schoot opnieuw Giel van Korven in de 85′ de 2-2 eindstand binnen.

Navraag leert dat ook de 3e helft in een gelijkspel is geëindigd en beide teams konden terugkijken op een prima- en sportieve ontmoeting.

Nederwetten EMK