Oirschot Vooruit JO17-3 – EMK JO17-2 3 – 3

Geplaatst op: zaterdag 6 april 2019 om 19:45.

EMK speelde vandaag in- en tegen Oirschot de (sub) topper in de 4e klasse. Vanaf het beginsignaal waren beide ploegen aan elkaar gewaagd en lagen de verhoudingen op het veld dicht bij elkaar. Het was EMK dat zuinig omsprong met haar kansen en wellicht tegen het spelbeeld in op een 0-1 voorsprong kwam. Oirschot zette nog een tandje bij met de overtuiging de wedstrijd terug in evenwicht te brengen. In deze fase hield EMK doelman Bas Nijhof zijn ploeg op de been met enkele belangrijke reddingen. Toch was het EMK dat goed bleef combineren en de wedstrijd in het slot leek te gooien toen nog voor rust de 0-2 en zelfs de 0-3 werd gescoord (3x Daan Tappel).

Ondanks deze ruime ruststand benadrukte de begeleiding dat deze wedstrijd nog niet gespeeld was, wat ook een gretig Oirschot leek te beseffen. Hoewel de beginfase in evenwicht begon leek het zelfvertrouwen- en de voorsprong van EMK broos, toen Oirschot uit een snelle aanval de 1-3 noteerde. Even later was er een cruciaal moment toen de scheidsrechter een overtreding binnen de 16-meter van EMK had waargenomen en de bal op de stip legde (2-3). In een hectische slotfase viel zelfs de 3-3 waarna er nog 20 minuten wedstrijd resteerde. Beide teams speelden nu vol op de aanval in met de overtuiging de overwinning over de streep te trekken. Zowel Oirschot als EMK (met een wegens vermeend buitenspel afgekeurd doelpunt) kregen nog diverse kansen, maar uiteindelijk eindigde een boeiende- en sportieve wedstrijd in een gezien het veldspel terecht gelijkspel.