Rood Wit’62 – EMK 3 – 1

Geplaatst op: zondag 10 november 2019 om 21:45.

Op basis van gemaakte afspraken voorafgaand aan het seizoen, waren er vandaag enkele verrassingen in de opstelling van EMK te noteren. Toch kon het technisch/tactisch concept al na vier minuten in de prullenbak toen een combinatie van Rood Wit’62 werd omgezet in een vroeg doelpunt (1-0). Het niveau van de wedstrijd daalde al snel naar een gezapig spelpeil waarbij Rood Wit’62 nog enkele kleine kansen noteerde en in de 22e minuut zelfs via een vrije schietkans de wedstrijd had kunnen beslissen, welke door EMK doelman Robin Verhoeven prima werd gepakt. In de 30e minuut was er een mooie EMK combinatie opgezet door Christian Messerschmidt naar Robert van de Ven die een splijtende pass op Daan van de Ven verzorgde die via de keeper rakelings langs het doel van Rood Wit’62 belandde. Uit de daaropvolgende corner kopte Luke Hilt de bal via de lat over het doel. Direct hierna moest doelman Robin Verhoeven redding brengen, waarna de rebound door Rood Wit’62 alsnog in het doel verdween, welke wegens buitenspel werd afgekeurd. Toch was er net voor rust de 2-0 voorsprong voor Rood Wit’62 nadat de bal door EMK niet kon worden weg gewerkt.

Na enkele omzettingen in de rust begon EMK met goede intenties aan de tweede helft, maar werd al snel duidelijk dat de ervaring- en technische bagage van Rood Wit’62 vandaag de doorslag zou geven. EMK bood goed partij, maar kwam telkens een stapje te laat en moest via kleine overtredingen het spel van Rood Wit’62 proberen te ontregelen. In de 53e minuut viel de feitelijke beslissing in de wedstrijd toen Rood Wit’62 op een 3-0 voorspong kwam. Ondanks het feit dat EMK direct iets terug kon doen (3-1), via een prima genomen pingel van Dillon van de Poel (56′) was het vuur uit de wedstrijd. In de slotfase waren er nauwelijks nog noemenswaardige hoogtepunten te noteren en verliet het ruim opgekomen publiek toch ietwat teleurgesteld sportpark De Rijpel.

EMK: Robin Verhoeven, Luke Hilt (46’Yannick Leenen), Pim Regli, Jordy Linders (75’Ilker Kiliç), Daan de Jong, Christian Messerschmidt, Dillon van de Poel, Sjef Sanders, Robert van de Ven, Alex van Otterdijk (46’Stef Hagen), Daan van de Ven