Steensel – EMK 2 – 0

Geplaatst op: vrijdag 12 april 2019 om 07:45.

Steensel had (opnieuw) de tactiek gekozen om de mouwen op te stropen, het spel van EMK zo vroeg mogelijk te ontregelen en bij balbezit met een lange bal de spitsen te zoeken. Tevens stond de beste speler aan Steensel-zijde op de nr. 10 positie om de evt. afvallende bal achter de verdediging van EMK te leggen. Een tactiek die zeer succesvol bleek en waar EMK maar moeilijk het antwoord op kon vinden. De wedstrijd begon nog wel behoorlijk voor EMK dat duidelijk op zoek was naar een vroege goal. Er waren (kleine) kansen voor Ruud Boerema en Kevin Aarts, terwijl aan de andere kant ook Steensel met schoten van afstand probeerde Steven Baggermans te verrassen. Na een half uur was de wedstrijd in evenwicht maar werd ook duidelijk dat EMK zich maar lastig onder de druk van Steensel uit kon voetballen, en de bepalende spelers aan EMK-zijde nauwelijks kans kregen om een actie op te zetten. Net voor rust was er een foutje achterin bij EMK en dat kleine kansje liet Steensel zich niet ontnemen: 1-0.

Na rust was het spelbeeld gelijk aan dat van de eerste helft. Steensel (dat vooraf de wedstrijd had betiteld als een belangrijke wedstrijd in de strijd om klasse behoud), bleef volharden in de gekozen tactiek, terwijl EMK geen kans kreeg zich terug te knokken in de wedstrijd. Daar waar er nauwelijks nog kansen ontstonden voor EMK (buiten een kans direct na de spelhervatting net na rust), werden de counters van Steensel die vaak via de vleugels voor gevaar zorgde steeds talrijker. In de 58e minuut leek het duel voortijdig te worden beslist toen Steensel de 2-0 scoorde, maar het doelpunt werd wegens buitenspel afgekeurd. Toch bleek dit slechts uitstel te zijn van een voortijdige beslissing in de wedstrijd: in de 77e minuut viel de 2-0 na een aanval via de rechtervleugel. In de slotfase kreeg Steensel nog enkele 100% kansen op een grotere uitslag, maar het was Steven Baggermans die dat voorkwam met enkele prima ingrepen. Een lichtpuntje aan de zijde van EMK was het debuut van Jordy Linders.

EMK: Steven Baggermans, Luke Hilt, Danny Vreven, Christian Messerschmidt, Daan de Jong, Rick Slaats, Eric Ribot, Bas Verberne (Jordy Linders), Kevin Aarts, Rick van den Bogaard, Ruud Boerema (Alex van Otterdijk).