Stiphout Vooruit – EMK 5 – 2

Geplaatst op: zondag 3 november 2019 om 22:15.

EMK kwam vanmiddag prima uit de startblokken en had ook de eerste doelkansen. Toch stond het na 12 minuten met 2-0 achter tegen Stiphout Vooruit dat veel effectiever omsprong met haar kansen. In de 20’minuut was er een uitstekende kans op de aansluitingstreffer, maar de (reserve) keeper van Stiphout Vooruit had uitstekend het oog op de bal waardoor hij de pingel pakte en het 2-0 bleef. Toch hing een doelpunt van EMK in de lucht en het was Daan van de Ven die ruimschoots voor rust de 2-1 noteerde. Terwijl EMK dacht het initiatief terug te kunnen pakken, was het aan de andere kant direct raak en was de marge weer twee (3-1).

Na rust werd de spanning terug in de wedstrijd terug gebracht door een prima genomen vrije trap van Robert van de Ven, die via onderkant lat in het doel verdween (3-2). Slechts tien minuten mocht EMK denken aan mogelijk puntenwinst, voordat Stiphout een ‘vorentscheidung’ op de overwinning nam toen het in de 60e minuut de 4-2 noteerde door een fout achterin. Een kwartier voor tijd viel de definitieve beslissing toen Stiphout Vooruit de 5-2 scoorde.

Het veldspel van EMK was vanmiddag prima wat ondanks de uitslag vanmiddag, aanknopingspunten biedt voor de aankomende wedstrijden.

EMK: Bastien Francois, Pim Regli (84′ Yannick Leenen), Hein van den Bosch, Bart Heezemans, Daan de Jong (70′ Jordy Linders), Robert van de Ven, Christian Messerschmidt, Ilker Kiliç (55′ Dillon van de Poel), Sjef Sanders, Kevin Aarts, Daan van de Ven

Mario Plugers (Stiphout Vooruit) & Ronnie Jansen (EMK), foto door De weblog van Helmond gelinkt met deweblogvanhelmond.nl