WODAN – EMK 2 – 3

Geplaatst op: maandag 9 september 2019 om 14:30.

EMK begon slapjes aan de wedstrijd tegen de Woenselse vereniging WODAN. Men speelde de bal niet snel genoeg en men liet zich aftroeven in duels. Balverlies op het middenveld met een verdediging uit positie, leidde tot twee keer toe tot razendsnelle aanvallen door het midden met doelpunten in de 21e- en 26e minuut (2-0). EMK kon daar niet veel aanvalsdrift tegenover stellen. Het tempo bij WODAN zakte wel voor de rust, waardoor er meer evenwicht in het spel kwam.

Na de thee en met een kleine omzetting van het team, kwam een ander EMK tevoorschijn. Het spel speelde zich nu vooral af op de helft van de tegenstander. De aansluitingstreffer kwam al vrij snel in de tweede helft met een goede actie van Daan de Jong die een voorzet van links in een doelpunt zag veranderen door Sjef Sanders (2-1). EMK bleef komen. Enkele minuten later was er een doorbraak van Kevin Aarts op links. De tegenstanders hadden een voorzet verwacht, maar vanuit een scherpe hoek werden een verdediger en de keeper van WODAN verrast door een schot met rechts in de verre hoek (2-2). Bij deze gelijke stand probeerden beide teams de overwinning te behalen. EMK creëerde de meeste kansen, maar kon pas in de blessuretijd de overwinning naar zich toe trekken met een schot van Christian Messerschmidt (2-3).

Aanstaande zondag (om 14:30 uur) is de volgende bekerwedstrijd tegen PSV 1 (amateurvereniging) op sportpark Wettenseind.