Marvilde JO17-2 – EMK JO17-2 4 – 5

Geplaatst op: zaterdag 6 oktober 2018 om 23:00.

Nadat de wedstrijd tegen Maarheeze nog even links- en rechts was nabesproken, legden de interim-coaches Pieter & John de focus op de wedstrijd van vandaag tegen Marvilde. De nadruk was in de beginfase op de organisatie van achteruit gelegd en EMK startte uitstekend tegen Marvilde. De ene na de andere kans werd gecreëerd maar het probleem zat in het omzetten van de kansen in doelpunten. Toch was het EMK dat de eerste treffer mocht noteren (0-1), maar het uitblijven van kansen resulteerde in de voetbalwet dat de doelpunten dan juist aan de andere kant vallen (3-1). Net voor rust kon EMK nog de belangrijke aansluitingstreffer noteren, waardoor het in de wedstrijd bleef (2-3).

Na rust haalde het herfstweer het tempo- en de energie uit de wedstrijd, waardoor de wedstrijd dood leek te bloeien. Tijd voor Pieter & John om enkele tactische tips door te voeren waardoor EMK de verdedigende stellingen verliet en vol op de aanval ging spelen. Vanaf dat moment werd het weer een wedstrijd, kon Marvilde de wedstrijd niet beslissen en groeide de onverzettelijkheid aan de kant van EMK. Juist in deze fase kwam EMK gelijk (3-3), maar was het ook erop en erover resulterend in de 3-4 en zelfs enkele minuten later in de 3-5. Toch was het nog niet gedaan toen Marvilde direct vanaf de aftrap nog de 4-5 aantekende, maar in de laatste minuten trok EMK de overwinning definitief over de streep.

Man of the Match: JO17-2 !