Wedstrijdverslagen 4e klasse F – 22 september

Geplaatst op: zondag 22 september 2019 om 21:00.

Hierbij de wedstrijdverslagen 4e klasse F (Zuid II), van zondag 22 september 2019 door het Eindhoven Dagblad.

Mifano – Rood Wit ’62 5-1
Via Niels van Hauten en Bas van Sinten (2) stond Mifano na veertig minuten met 3-0 voor tegen het gepromoveerde Rood Wit ’62. Rens Sanders deed op slag van rust iets terug namens de bezoekers en bepaalde de ruststand op 3-1. In de tweede helft bleef Mifano veel sterker en bepaalden Maurice van Hoof en nogmaals Van Sinten de eindstand op 5-1.

EMK – HVV Helmond 1-6
Titelkandidaat HVV Helmond had geen enkele moeite op bezoek bij het Nuenense EMK, de Helmonders wonnen met 1-6. Via treffers van Toon van Lierop en Souffian Oulaidi stond het met rust 0-2. In de tweede helft was het verzet van EMK gebroken en liep HVV Helmond uit naar 0-6 dankzij treffers van Van Lierop, Oulaidi en Said Azarfane (2). In de slotminuut redde Robert van de Ven de eer voor EMK.

Bavos – MULO 2-1
De thuisploeg boekte een onverdiende overwinning op Mulo: 2-1. MULO kreeg legio kansen maar keek bij het rustsignaal tegen een achterstand aan dankzij een treffer van Bavos-speler Loek van de Waardenburg. Via een benutte strafschop van Wesley Smits kwam MULO op gelijke hoogte maar in de slotfase bezorgde Van de Waardenburg Bavos de overwinning.

Milheezer Boys – Stiphout Vooruit 0-5
De nummer 2 en 3 van vorig seizoen treffen elkaar in de eerste competitiewedstrijd op Sportpark ’T Rooi. Nadat het de eerste 10 minuten aardig op en neer ging, zette Max Tersteeg in de dertiende minuut de 0-1 op het bord. De ploeg uit Helmond domineerde vanaf dat moment de wedstrijd, maar zag in de 23e minuut Stijn Broeks de paal raken na een mooie individuele actie. Kort daarna probeerde Broeks keeper Tuinstra te verassen met een vrije trap, maar slaagde daar niet in. Vlak voor de rust schoot Tersteeg nog de 0-2 binnen. Na rust bleef Stiphout aanvallen, met veel grote kansen als gevolg. Damian Donkers zag in minuut 55 zijn schot rakelings langsgaan, maar vier minuten later gaf hij de assist op van Maaswaal die de 0-3 op zijn naam zette. 10 minuten later zag Milheezer keeper Borsboom de bal voor de vierde keer in het net verdwijnen na een prachtige stift van Jorn Dekkers, de nummer 9 van Stiphout. Dekkers zette ook het laatste doelpunt van de wedstrijd op zijn naam, waardoor de nummer 3 van vorig jaar het seizoen begint met een 0-5 nederlaag.

RKGSV – Mariahout 2-2
In een levendige eerste helft kregen beide ploegen mogelijkheden maar werd er niet gescoord. Tim Barten opende net na de thee de score voor Mariahout. Via treffers van Daan de Loo en Teun van Berlo leek RKGSV de winst te pakken maar in de extra tijd wist Dennis Veldpaus met een rake kopbal de eindstand te bepalen op 2-2.

ELI – Woenselse Boys 0-2
Woenselse Boys speelde een sterke eerste helft en kwam dankzij Jay Jay Gramser in de openingsfase op voorsprong. Luuk Geurts verdubbelde op het half uur de voorsprong voor de Eindhovenaren. In de tweede helft kregen beide ploegen enkele kansen maar gescoord werd er niet meer.

ASV ’33 – SV Brandevoort 0-2
SV Brandevoort heeft een eenvoudige overwinning geboekt op bezoek bij ASV ’33, het werd 0-2 voor de Helmonders. In een saaie eerste helft waren de kansen schaars. In de tweede helft opende Heino Westerlaken al vroeg de score. Brandevoort domineerde en kwam ruim twintig minuten voor tijd op 0-2 door Luuk van Stiphout.

Wedstrijdverslagen Eindhovens Dagblad 22 september 2019 ©