Acht 2 – EMK 2 3 – 3

Geplaatst op: zondag 15 oktober 2017 om 20:30.

Verjaardagsfeestjes en Oktober feesten stonden zaterdag op de kalender en oh ja….. er stond ook nog een wedstrijdweekend gepland.

Niet geheel okselfris stonden de mannen van EMK 2 tegen Acht 2 op het veld. Ook werd de ploeg geplaagd door blessures waardoor na de warming-up Geert-Jan Kemperman en Dillon van de Poel moesten afhaken. Ook Ruud Boerema en Daan de Jong waren niet geheel blessurevrij, maar konden toch starten. Al snel bleek Acht de fitste ploeg die goed uit de startblokken kwam en al binnen een kwartier leek de wedstrijd beslist met een snelle 2-0 voorsprong. EMK kwam stap-voor-stap beter in de wedstrijd en op slag van rust zorgde het via een goed uitgevoerde aanval over de rechterflank voor de aansluitingstreffer, 2-1.

In de rust werden er door de technische staf de broodnodige instructies gegeven en de ploeg van EMK kwam als herboren uit de kleedkamer. Al direct werd een aanval via Willem Brouwer afgerond en stond de 2-2 gelijkmaker op het scorebord. Dit gaf de ploeg van EMK vertrouwen in een goed resultaat en 30 minuten voor tijd werd zelfs het geloof in een stunt groter, toen EMK uit een prima uitgevoerde aanval op een 2-3 voorsprong kwam. De laatste 20 minuten waren voor Acht dat de druk op de ploeg van EMK deden toenemen en al snel de gelijkmaker aantekende, 3-3. In een enerverende slotfase knokte EMK met een uitblinkende gelegenheids-doelman Mark van Happen voor elke meter en kon het terechte gelijkspel gevierd worden als een overwinning.

Op karakter mannen !

Uitslagen 3G 15 oktoberStand 3G 15 oktober