ASV’33 – EMK 0 – 3

Geplaatst op: maandag 9 oktober 2017 om 21:45.

De vereniging ASV’33 uit Aarle-Rixtel begon fel aan de wedstrijd en met veel loopwerk werd EMK geregeld onder druk gezet. EMK kwam in de 21e minuut goed weg toen een afstandsschot door keeper Edwin Cuppen tegen de doelpaal werd verwerkt. Zes minuten later was een schot van een ASV’33-speler te zwak om Cuppen te verrassen. Na een half uur zakte het tempo behoorlijk bij de spelers van ASV’33 en kon EMK aan een offensiefje beginnen, maar dat leverde geen behoorlijke kansen op.

Na de rustpauze begon EMK met serieus aanvallend voetbal. Tot twee keer toe werd Rick van den Bogaard de diepte ingestuurd op voorzetten van Tom Diender. In de 51e minuut stuitte de inzet van Rick van den Bogaard op de keeper van ASV; in de rebound redde de keeper nogmaals op de inzet van Johan Janssen, ten koste van een hoekschop. Als gevolg van de corner kon Rick van den Bogaard zich vrijspelen en met een bekeken schot keeper Verbakel verslaan: de vingertoppen waren niet genoeg om de bal uit de kruising te halen (0-1). EMK bleef komen maar kansen voor Rick van den Bogaard en Rick Slaats werden niet benut. In de 77e minuut ontstond er geharrewar voor het doel van EMK na een zeldzame fout van aanvoerder Tom Diender, maar ASV’33 kon daar niet van profiteren. Eén minuut later viel het doelpunt aan de andere kant: uit een vrije trap genomen door Ruud Boerema kon Johan Janssen de bal van dichtbij inkoppen (0-2). In de 80e minuut was er een doelkans voor Christian Messerschmidt maar zijn schot was niet strak genoeg. In de 84e minuut was er een geweldige dribbel langs de achterlijn van Rick van den Bogaard; de bal werd teruggelegd op Rick Slaats die met een hard schot de overwinning veilig stelde (0-3). ASV’33 probeerde de eer te redden, maar dat werd in de 85e minuut voorkomen door een goede redding van Edwin Cuppen. Voor het eerst hield EMK de nul. Bij deze sportief verlopen wedstrijd waren er geen echte problemen voor een goed leidende scheidsrechter JJM Verhagen.

Voor de aanwezige supporters was Tom Diender de “Man of the Match” bij EMK.

Uitslagen 4G 8 oktoberStand 4G 8 oktober 2017