Avesteyn – EMK 7 – 0

Geplaatst op: zondag 13 maart 2022 om 20:45.

Voorafgaand aan de wedstrijd was door de bezettingsproblemen al duidelijk dat EMK vanmiddag haar sportieve plicht wilde doen door (ondanks alles), met een verzwakte selectie naar Heeswijk-Dinther af te reizen. In een interview met het Eindhovens Dagblad afgelopen zaterdag had trainer Ronnie Jansen al aangegeven het vizier op de toekomst van EMK gericht te hebben, door met een nieuwe generatie opnieuw te gaan bouwen. Complimenten voor de EMK spelers die hun schouders er afgelopen week onder hebben gezet om mee te willen strijden voor ‘hun’ club. Toch was de allereerste kans van vanmiddag voor EMK, toen Daan van de Ven in de 3e minuut alleen voor de keeper van Avesteyn opdook en de ‘zekere’ openingstreffer net over het doel plaatste. Hierna bepaalde Avesteyn (dat niet echt groots speelde vanmiddag), het tempo van de wedstrijd en drong het EMK meer en meer terug op haar eigen helft.  Een logisch gevolg was de voorsprong voor de thuisploeg en al voor rust was de wedstrijd feitelijk beslist met een 5-0 ruststand als gevolg.

Na rust was de wedstrijd niet echt een wedstrijd meer, speelde EMK om te schade te beperken en was Avesteyn niet in staat om de score boven de dubbele cijfers te brengen (mede door uitstekend verdedigend- en prima keeperswerk van Gilles de Vleeschauwer). Zelfs trainer Ronnie Jansen had de kicksen maar weer eens aangetrokken die een solide middenveld vormde met Sjoerd Stooker en rechts van hem ‘good-old’ Geert-Jan Kemperman. Ook de invalbeurt van Jelte Stooker als rechtsback en reserve-keeper Robin Verhoeven als veldspeler waren noemenswaardig. Iedereen droeg haar steun bij aan deze wedstrijd die met name voor de statistieken van belang was.

Goed om nog de steun van de 12e man van EMK te benoemen: ook de trouwe supporters lieten hun ploeg vanmiddag niet in de steek.