Beerse Boys 4 – EMK 2 2 – 4

Geplaatst op: zondag 6 mei 2018 om 22:00.

Nadat Beerse Boys de wedstrijd in Nuenen met 1-5 had gewonnen rekende het vandaag op een thuiszege in de race om het kampioenschap in de (reserve) 3e klasse G. Toch was het vanaf het eerste fluitsignaal EMK dat het initiatief naar zich toe trok en al snel de eerste doelkansen creëerde. Beerse Boys kon zichtbaar haar favoriete spelletje van reactievoetbal niet spelen door de druk van EMK. Nadat opnieuw enkele ‘zekere’ doelpunten niet leidde tot de verdiende voorsprong voor EMK, viel tegen de verhouding in het doelpunt van Beerse Boys aan de andere kant, 1-0. Het was de verdienste van EMK dat de ploeg bleef voetballen en voor veel gevaar bleef zorgen via de beide vleugels. Net voor rust ging Willem Brouwer buitenom in de 16-meter en werd van achteren neergelegd. De toegekende pingel werd vervolgens door Willem zelf omgezet, 1-1. Het was aan een reflex van de doelman van Beerse Boys  te danken, na een inzet van Sjef Sanders, dat deze stand mee naar de kleedkamer kon worden genomen.

Na rust werd al snel duidelijk dat Beerse Boys de wedstrijd wilde beslissen en ging het met vier aanvallers spelen. EMK stond echter als een huis en bleef brutaal de aanval zoeken. Het waren opnieuw Sjef Sanders, Mark van Happen en Willem Brouwer die de verdediging van Beerse Boys continu handenvol werk bezorgden. Nadat EMK via opnieuw Willem Brouwer op een 1-2 voorsprong was gekomen, kwam de wedstrijd in een boeiende eindfase terecht: Beerse Boys moest en EMK wilde van geen wijken weten. Na een foutje van de EMK doelman viel de bal uit het niets binnen (2-2), waarna Beerse Boys aanzette voor een slotoffensief. Toch was het de prima ingevallen Alex van Otterdijk die een prima aanval zelf resoluut afrondde, 2-3. Inmiddels waren de JO19 spelers Luuk Baten en Kevin Smits ingevallen en beiden leverden een prima invalbeurt af. Beerse Boys ging alles of niets spelen waarmee het EMK prima in de kaart speelde en het haar favoriete spelletje kon gaan spelen. Uit een prima uitgevoerde counter was het opnieuw Willem Brouwer die de wedstrijd definitief besliste, 2-4. Opnieuw een prima wedstrijd van EMK waarin het collectief niet van opgeven wilde weten en er door alle spelers alles voor elkaar en het team werd gegeven.

Man of the Match: EMK 2.

Stand 3G 6 mei