Bergeijk – EMK 2 – 2

Geplaatst op: zondag 27 november 2016 om 21:30.

In het begin van de wedstrijd was er een overwicht voor EMK met diverse corners als resultaat. In de 20e minuut rondde Sjef Sanders een pass van Johan Janssen bekwaam af en bracht EMK op een verdiende 0-1 voorsprong. EMK was heer en meester en bracht de Bergeijk verdediging dikwijls in verlegenheid. In de 35e minuut kreeg EMK een vrije trap te nemen. Ruud Boerema schoot de bal als een raket op de Bergeijk doelman die de bal niet kon stoppen. Johan Janssen was er als eerste bij en schoot de bal in het Bergeijk doel, 0-2. Geert-Jan Kemperman kreeg in de 40e minuut na een counter de bal aangeboden door Sjef Sander maar zijn inzet werd door de doelman overgetikt. Met een 0-2 voorsprong leek er voor EMK geen vuiltje aan de lucht.

Maar niets leek minder waar. Bergeijk kwam uiterst gedreven uit de kleedkamer en EMK werd direct onder druk gezet. EMK kreeg nog een enkel klein kansje, maar Bergeijk was daarna de bovenliggende partij. Door het terughalen van Tom Diender uit de spits door trainer Toon van der Loo werd de druk op de achterhoede van EMK alleen maar groter. Bergeijk kwam in de 69e minuut terug tot 1-2 uit een counter die bij de eerste paal werd binnengetikt. Doelman Cuppen was in de 72e minuut tot 2x toe de Bergeijk aanvallers de baas met goed keeperswerk. In de 80e minuut was er een ongelukkige handsbal van Ruud Boerema, maar door hard roepen van de Bergeijk aanhang besliste de scheidsrechter tot het geven van een penalty. Deze werd binnengeschoten en EMK had daarna nog wat hachelijke momenten te verduren. Eén punt uit deze wedstrijd was voor EMK te weinig en Bergeijk kreeg op basis van hun inzet in de tweede helft zeker waar ze recht op hadden.

Gilles Franse werd door de EMK-supporters als Man of the Match aan EMK-zijde gekozen.

Uitslagen 3e klasse D:

uitslagen-3d-27-november