BLC – EMK 1 – 5

Geplaatst op: maandag 24 augustus 2015 om 21:00.

EMK heeft het niet erg moeilijk gehad tegen de zaterdagamateurs van BLC (vereniging gelegen langs de autoweg A2 onder de rook van het provinciehuis in Den Bosch – 3e klasse zaterdagamateurs). De weersomstandigheden waren niet erg gunstig: broeierig hitte die versterkt werd door de absorptie van zonlicht door het (niet gesproeide) kunstgras. Trainer Toon van der Loo heeft een spitsenprobleem en loste dat op door een verdediger in de punt van de aanval te plaatsen: Hein van den Bosch. EMK kwam hierdoor wat beter voor de dag dan in de voorgaande oefenwedstrijden. Geleidelijk kreeg EMK vat op BLC en al vroeg in de eerste helft scoorde Geert-Jan Kemperman met een diagonaal schot nadat hij zijn tegenstander op snelheid voorbij was gegaan, 0-1. BLC probeerde terug in de wedstrijd te komen en toen er druk werd uitgeoefend op de EMK-helft, werd er een diepe pass gegeven richting Hein van den Bosch die veel sneller was dan de verdedigers en de keeper van BLC, en in de 33e minuut gemakkelijk de 0-2 kon scoren. BLC gaf zich nog niet gewonnen en keeper Edwin Cuppen had een fantastische reflex nodig om een tegendoelpunt te voorkomen.

Na rust golfde het spel heen en weer, maar de verdediging van EMK kwam nooit echt in de problemen. Door wissels bleef EMK druk houden op de tegenstander. Na een drietal pogingen over links was het zover: de 17-jarige Frits Linders scoorde in de 63e minuut zijn eerste doelpunt voor EMK, 0-3. EMK bleef hierna komen maar keeper Edwin Cuppen werd verrast door een boogbal die in zijn doel plofte, 1-3. BLC kon desondanks geen vuist meer maken en moest toezien dat EMK nog twee keer scoorde door twee doelpunten van Sjoerd Stooker op voorzitten van Rick Frederiks, 1-4 en 1-5. Tijdens de wedstrijd was er het eerste optreden van de verzorgster van EMK Lauren Frederiks. Jammer dat Rick Slaats in de laatste tien minuten uitviel met een liesblessure, ook met 10 man bleek EMK de betere partij. Al met al was er sprake van een sportieve wedstrijd (geen kaarten).

Er was meer balans in het team van EMK dan bij de voorgaande oefenwedstrijden. De tegenstander bleek minder sterk dan vantevoren verwacht.

2015-08-22 BLC - EMK (16) doelpunt Hein van den Bosch

Doelpunt Hein van den Bosch (0-2)