Braakhuizen 4 – EMK 6 2 – 2

Geplaatst op: zondag 26 februari 2023 om 15:00.

Het was aan de publieke belangstelling op sportpark De Kievit te zien dat er vanmorgen/vanmiddag wat op het spel stond. Beide teams stelden het publiek niet teleur in een zeer aantrekkelijke topper in de 6e klasse 645. EMK begon met een goede veldbezetting aan de wedstrijd en nam vanaf het eerste fluitsignaal het initiatief, hoewel het steeds moest oppassen voor de snelle omschakeling bij Braakhuizen. Zo moest Daan de Jong al in de 13e minuut de bal van de doellijn halen, maar was het vlak erna EMK dat de openingstreffer noteerde na een goed uitgevoerde aanval; doelpunt Rob van Wetten (17′). Ook in het verdere verloop van de eerste helft gebruikte EMK veel energie in de hoop te wedstrijd te kunnen beslissen, bracht de doelman van Braakhuizen redding op een goed schot en verdween de rebound via de lat terug in het veld. Op slag van rust was het Braakhuizen dat een goede aanval kon afronden met de gelijkmaker; 1-1. Genoeg aanknopingspunten voor beide teams om mee de rust in te nemen.

Braakhuizen kwam beter uit de kleedkamer dan EMK (de eerste helft had EMK duidelijk veel energie gekost, tegen een duidelijk jonger elftal van Braakhuizen) en noteerde al direct twee goede doelkansen. Stap voor stap kantelde de wedstrijd in het voordeel van Braakhuizen, moest EMK doelman Peer Beekmans enkele keren handelend optreden, en werd veelvuldig de lange bal gehanteerd om via de spitsen nog proberen iets uit te richten. Braakhuizen speelde meer combinatievoetbal en had in de tweede helft het initiatief. Daar waar EMK probeerde om via de individuele kwaliteiten de wedstrijd te beslissen, zocht Braakhuizen meer naar het samenspel wat een klein kwartier voor het einde van de wedstrijd de 2-1 voorsprong opleverde. Was dit de beslissing in de wedstrijd? Daar waar het met het verstrijken van de tijd op begon te lijken was er zo ongeveer de laatste aanval in de wedstrijd die zorgde voor de 2-2 eindstand via Rick van den Bogaard die een lange crosspass omzette in een prachtige actie die in de verre hoek van het doel verdween. Een collectieve beloning voor de teamprestatie van EMK.

Een zeer sportieve wedstrijd, echt een topper waardig!