Braakhuizen – EMK 2 – 2

Geplaatst op: zondag 11 december 2016 om 21:00.

Braakhuizen begon voortvarend aan deze wedstrijd en had in de 5e minuut al de eerste kans, maar wist gelukkig voor EMK niet te scoren. Niet veel later was het wel raak door een vrijstaande Braakhuizen speler op links, 1-0. De eerste kans voor EMK was er in de 15e minuut. Een voorzet van Rick Frederiks vanaf links kon voor de goal net niet door Rick Slaats geraakt worden. Kort hierna kreeg Rick Slaats een kans aangeboden door Sjef Sanders, maar zijn schot richting goal ging naast. In de 28e minuut kreeg EMK de 2e goal tegen na slecht verdedigend werk. Weinig EMK supporters hadden geloof in punten toen het team met een 2-0 achterstand de kleedkamer in ging.

Wat daar gezegd is zal binnenskamers blijven, maar het team kwam als herboren terug op het (kunst) grasveld. Er werd direct druk op de tegenstander gezet en dat leverde in de 52e minuut een vrije trap op aan de rand van het strafschopgebied. EMK aanvoerder Ronnie Jansen bracht met een strak schot EMK terug in de wedstrijd, 2-1. Drie minuten later werd een overtreding op Rcik Slaats in de zestien meter door de scheidsrechter bestraft met een penalty. Slaats ging zelf achter de bal staan en schoot onberispelijk binnen, 2-2. De druk van EMK op de tegenstander werd steeds groter en EMK kreeg diverse kansen om op voorsprong te komen. In de 59e minuut werd een inzet van een EMK-speler van de doellijn weggehaald. Robbie van de Ven (uitgeroepen tot EMK’s Man of the Match), zag zijn schot gestopt door de Braakhuizen doelman. Ook EMK doelman Cuppen liet zich in deze wedstrijd van zijn beste kant zien met enkele uitstekende reddingen in het slot van de wedstrijd.

Jammer dat EMK slechts 1 punt overhield aan deze wedstrijd, op basis van de tweede helft waren 3 punten zeker verdiend geweest.

Uitslagen 3e klasse D:

uitslagen-3d-11-december