Braakhuizen JO17-4 – EMK JO17-1 0 – 3

Geplaatst op: zondag 7 mei 2017 om 10:45.

Na een chaotische voorbereiding vertrok het team van JO17-1 zonder veel vertrouwen naar Geldrop voor de wedstrijd tegen Braakhuizen.

Braakhuizen startte met aanvallend- en verzorgd voetbal en dwong EMK ver terug op haar eigen helft. Toch stond het team met name verdedigend prima en keeper Kai Smits maakte een uitstekende indruk vanmiddag. Doordat Jordy Linders wisselend in de verdediging en als linksbuiten optrad, kon Braakhuizen maar moeilijk vat krijgen op EMK. Twee uitstekend uitgevoerde counters brachten EMK tegen de veldverhouding in op een 0-2 ruststand.

Na rust probeerde Braakhuizen vastbesloten de wedstrijd te laten kantelen maar de verdediging van EMK die geleid werd door een uitblinkende Joris Schreppers, gaf geen krimp. Toen opnieuw Jordy Linders uit een voorzet van de uitgeslapen Matthew Le Granse voor de 0-3 tekende, besefte Braakhuizen dat de wil om te winnen vandaag groter was bij EMK en dat de 3 punten mee gingen naar het Eeneind. Alle verhalen over een goede voorbereiding etc. kunnen na vanmiddag de prullenbak in: het beste ervan maken en voor elkaar willen knokken lieten vanmiddag zien dat je dan ook een prima resultaat kunt neerzetten.

Mooi stukje onverzettelijkheid en teamgeest mannen !

Uitslagen:

Uitslagen 4e klasse 16 6 mei