Brabantia – EMK 3 – 1

Geplaatst op: maandag 26 oktober 2015 om 12:45.

EMK begon zonder illusies aan de wedstrijd tegen Brabantia. Het opgestelde team van EMK was niet het allersterkste. Vakanties en blessures spelen daarbij een rol. De laatste pechvogel is Kevin van Elderen die donderdag op de training zijn sleutelbeen brak. De wedstrijd werd gespeeld onder matige omstandigheden (verouderd kunstgrasveld en slechte verlichting). Tot verrassing was een eerste kans voor EMK, maar de kopbal van Hein van den Bosch werd gemakkelijk gepakt door de keeper. De bal was hierna voor Brabantia die de balwisselingen in hoog tempo opvoerde. Noodgedwongen kon EMK alleen maar verdedigen op eigen helft en kon zo tot de rust de nul houden.

EMK was direct na rust niet geconcentreerd want in de 49e minuut kon Brabantia over links een aanval opzetten, waardoor de verdediging van EMK werd uitgespeeld en doelman Edwin Cuppen het schot van dichtbij niet kon houden, 1-0. Vijf minuten later was de wedstrijd beslist toen de scheidsrechter (volgens sommigen makkelijk) een strafschop gaf tegen EMK. Na de 2-0 leek er een opleving te komen bij EMK waarbij men met aanvallende impulsen probeerde iets terug te doen, wat ook lukte. Guus Lippens kon met een lob zijn eerste goal voor EMK scoren (2-1). Een verrassing kwam er hierna niet; het ontbrak simpelweg aan kracht en kwaliteit om Brabantia nog te bedreigen. EMK moest naar het einde toe nog een derde treffer incasseren, 3-1. Al met al viel opnieuw op dat de verdediging van EMK prima acteerde en niemand inspanningen schuwde.

Het was een uitermate sportieve wedstrijd onder leiding van een goede scheidsrechter.

EMK 1 2015 2016