Budel – EMK 0 – 1

Geplaatst op: maandag 10 augustus 2015 om 15:45.

Trainer Toon van der Loo kon slechts één team op de been brengen voor de oefenwedstrijd tegen SV Budel. Zijn collega Methorst besloot om alle 26 spelers die meegedaan hadden aan de voorbereiding op te stellen. EMK begon voortvarend aan de wedstrijd en creëerde in het begin enkele kansen. Een afstandschot van Sjoerd Stooker werd met moeite door de Budelse keeper tot corner verwerkt. In de 20e minuut rukte Rick Slaats op vanaf links naar het midden om met een goed schot langs de grond zijn eerste doelpunt voor EMK te scoren, 0-1. Er kwamen daarna enkele kansen voor EMK maar scoren lukte net niet. Verdedigend had EMK in de eerste helft weinig problemen met een goed spelende Rick Frederiks die voor deze gelegenheid centraal in de verdediging stond. Het opvallend goede positiespel van EMK voorkwam dat de tegenstander druk kon zetten.

In de tweede helft had EMK plots een vers team tegenover zich terwijl bij EMK de krachten wegvloeiden door het warme weer. EMK moest zich beperken tot verdedigend werk met af en toe een poging tot een counteraanval. SV Budel kwam flink opzetten en keeper Edwin der Kinderen (nieuwkomer bij EMK), maakte enkele knappe reddingen om de gelijkmaker te voorkomen. De wedstrijd was een goede test voor de fysieke conditie van de opgestelde spelers bij EMK.

Opvallend was de positieve onderlinge spirit.

2015-08-08 Budel - EMK

Foto: Rick Slaats scoort de 0-1.