Casteren – EMK 3 – 4

Geplaatst op: zondag 7 mei 2023 om 21:25.

Toen de onweers- en bijbehorende hoosbui was weggetrokken, kon de wedstrijd na een 15 minuten uitstel beginnen. Gezien de publieke belangstelling stond er voor beide teams nog iets op het spel, wat beide ploegen al snel duidelijk maakten met een bal op de paal van Casteren (schot Rick van den Bogaard) en erna aan de andere kant de redding van EMK doelman Kostas Triantos. Het initiatief in de beginfase van de wedstrijd was voor Casteren ook mede doordat EMK vanuit een compacte speelwijze het veld in was gestuurd, maar de wedstrijd kwam pas echt los toen Stan van den Dungen vanaf de eigen helft een lange pass verzond die door Tayfun Yilmaz werd aangenomen en direct werd klaargelegd voor Rick van den Bogaard die met een prachtig afstandsschot de 0-1 voorsprong voor EMK noteerde. Casteren verhoogde het baltempo en ging op jacht naar de gelijkmaker  waardoor er ook aan de andere kant kansen voor EMK ontstonden. Mede ondanks een foutje achterin werd het evenwicht in de wedstrijd ook uitgedrukt in de stand, waardoor beide ploegen met een 1-1 ruststand naar de thee gingen.

Ook na de rust hadden beide ploegen zich voorgenomen vol voor de winst te spelen, wat de amusementswaarde van de wedstrijd duidelijk ten goede kwam. Na een kleine 55 minuten was er een individuele actie van Rick den Bogaard die helaas strandde op de paal, maar de rebound werd prima afgemaakt door de in de rust ingevallen Thijm Olfers (1-2). Toen enkele minuten later diezelfde Rick van den Bogaard door een prima individuele actie van Lorenzo Sneijers in stelling werd gebracht en de 1-3 noteerde, leek de wedstrijd voortijdig beroofd van de spanning. Casteren zette nogmaals aan en drong EMK terug op haar eigen helft, waarbij de vleugelspitsen veelvuldig werden gezocht met veel dreiging voor het doel van EMK tot gevolg. Met nog een kleine 20 minuten te spelen vond Casteren de aansluitingstreffer en konden beide supportersgroepen zich opmaken voor een boeiende eindfase. Casteren ging op zoek naar meer en kreeg een klein  kwartier voor het einde van de wedstrijd een strafschop na een vermeende overtreding, waarop Kostas geen antwoord had (3-3). Vanaf dat moment gingen beide ploegen zonder enig voorbehoud op zoek naar de overwinning en in de absolute blessuretijd waren er beurtelings kansen voor beide teams, totdat Lorenzo Sneijers na een goede individuele actie de bal vanaf de achterlijn voor het doel van Casteren kon brengen die door Tayfun Yilmaz snoeihard werd omgezet in de uiteindelijke overwinning; 3-4. Een gelijkspel was wellicht een terechte afspiegeling geweest van de verhouding op het veld, maar de wilskracht van EMK besliste vanmiddag anders. Noemenswaardig om te vermelden was de uiterst sportieve wedstrijd vanmiddag.

Op karakter en wilskracht vanmiddag boys!