DBS A2 – EMK A1 3 – 1

Geplaatst op: zondag 13 september 2015 om 10:45.

Eindelijk stond de eerste competitiewedstrijd dan op het programma, de gretige spelersgroep van EMK sprong letterlijk uit de startblokken na het eerste fluitsignaal. Lekker combinerend, opbouwend, aanvallend maar ook nog een beetje onwennig werd DBS vanaf het begin onder druk gezet. Er werden tot aan de 16-meter prima kansen gecreëerd, waarbij de DBS-keeper en het aluminium een verdiend openingsdoelpunt in de weg stonden. Na +/- 25 minuten slopen ongeduld en onzorgvuldigheid in de ploeg en begon EMK meer en meer tegen zichzelf te voetballen. Toen ook nog de wet ‘als je zelf niet scoort dan …..’ opging en DBS door een fout achterin op een 1-0 voorsprong kwam, tekende zich de elementen af voor een moeilijke middag.

Na rust was het EMK dat opnieuw op zoek ging naar een doelpunt en met name via de vleugels probeerde de ruimte op het veld te benutten. DBS kon zich slechts beperken tot het rücksichtslos wegwerken van de bal waar geen enkele voetballende gedachte meer achter zat: het was simpelweg overleven. EMK moest met het oog op de klok proberen de gelijkmaker te forceren, maar niemand kon bij de prima acties vanaf de flanken zijn voet tegen de bal krijgen. Na een toegekende vrije trap probeerde Sem het met een direct schot en de DBS-keeper kon de bal niet onder controle krijgen, waarna de bal duidelijk achter de lijn gestopt werd, 1-1. Meteen erna kwam EMK in een situatie waarin je zo snel na de gelijkmaker niet terecht moet komen: een duel om de bal in de eigen 16-meter werd door de scheidrechter tot pingel gepromoveerd, 2-1. Deze beslissing was het breekpunt in de wedstrijd, meer en meer irritatie zorgde ervoor dat EMK niet meer aan voetballen toekwam. De uiteindelijke 3-1 was nog slechts voor de statistieken.

De 25 minuten van de eerste helft vastpakken mannen: voldoende voetballend vermogen om mee te nemen naar komende week!